A kézzel fogott jövő

A csapból is az folyik, hogy milyen lesz a jövő, sőt, már a közeljövő autóhajtása. A technikai lehetőségek nemcsak működőképes prototípus formájában léteznek, hanem szériagyártásba is kerültek, nagy szériák kerülnek a piacra, mégis mindegyik tele van kérdőjelekkel. Nincs elegendő vagy egyáltalán nincs üzemi tapasztalat, nincs fenntartási ismeret, szerelői gyakorlat, nincs kiépített energiaellátó hálózat, nem ismertek a hosszabb távon jelentkező problémák, sok a bizonytalanság az alapanyag-ellátásban, nem ismert a társadalmi elfogadottság, hogy csak néhányat említsünk. Közös jellemzőjük, mely a helyüket biztossá teszi, a dekarbonizált energiaforrás és a fokozott környezetvédelem. Az nem vitatott, hogy életképes megoldásokról van szó, párhuzamos létezésükre számítunk.

Ha egy „jövő autója” piacra kerül, ha igen kis darabszámban is, a tulajdonosok azonnal és joggal elvárják, hogy a szervizháttér meglegyen, a szerelők profi módon álljanak az újdonságokhoz is. A szakmabeliek tudják, hogy ez nem kis, sőt szinte teljesíthetetlen követelmény.

IDŐBEN KELL KEZDENI!

Amiről szó lesz, az egy tüzelőanyagcellás, elektromos hajtású autó szerviztanfolyama. A tüzelőanyag-cella maga is csak nagyon távoli ismerősünk, autóba építve, sorozatgyártású termékként pedig maga a megtestesült ismeretlen. A Toyota Mirai típusáról van szó, neve japánul „jövő”-t jelent, nem igazán újdonság a világ néhány országában és ott szervizeinek hálózatában, nálunk, és sokan vagyunk még ezzel a vén Európában, ez még távoli idegen.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.