Problémák a gépjármű- mechatronikai technikus duális képzésben

BEVEZETŐ
A képzésre vonatkozó szinte tökéletes rendszerelmélet (Szakképzés 4.0) rendkívül bonyolult struktúra.
Kedves Olvasóim, akik a szakképzés hétköznapjaiban „nyakig” benne vannak, akár mint az oktatási intézmények dolgozói, akár mint a duális képzési helyek munkatársai, bízom benne, hogy felvetéseimet megalapozottnak fogják tartani, és ami fontos, kritikával tudják kezelni (és ezt írásban meg is teszik). Előrebocsátom, hogy helyzetértékelésem „megtámogatott szubjektív”, szándékom a helyzettel való szembenézés és nem az elnézés. Sokszorosan jelzett problémák megoldására kell(ene) válaszokat adni.
Ez a vitaanyag néhány hónapja készült. Körbeküldtem többeknek, mondjanak róla véleményt, és azok ismeretében „tovább léphetünk”. Nem mondom, hogy a várt eredményt kaptam. Hozzávetőleg 40 címzett fele nem válaszolt.
Kérdésemre, hogy miért nem, a válaszok: pár évem van a nyugdíjig, féltem az állásom, tele van a hócipőm a „reformok” sorozatával, alulról kezdeményezve soha nem értünk el semmit, az iparosok szerint ekkora terhet (anyagi, adminisztrációs, oktatási) nem tudunk vállalni. Akik válaszoltak, azoknak köszönöm itt is munkájukat, elkeseredésüknek adtak hangot, de a működőképesség eléréséhez tettek javaslatokat. Mások kérték, ne piszkáljam a témát: mint mondják, „magyarosan” megoldottuk, igaz, nem az előírásnak megfelelően.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Az Európai Parlament rábólintott
Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, ra...
AOE-infó - 2022.04-05.
2022. április 23-án tartotta meg egyesületünk az idei első, konferenciával egybekötött közgyűlését.
Szakmai előadások a Lukács-iskolában
Napjainkban a járműipar fejlődése hatalmas léptekkel halad.