Problémák a gépjármű- mechatronikai technikus duális képzésben

BEVEZETŐ
A képzésre vonatkozó szinte tökéletes rendszerelmélet (Szakképzés 4.0) rendkívül bonyolult struktúra.
Kedves Olvasóim, akik a szakképzés hétköznapjaiban „nyakig” benne vannak, akár mint az oktatási intézmények dolgozói, akár mint a duális képzési helyek munkatársai, bízom benne, hogy felvetéseimet megalapozottnak fogják tartani, és ami fontos, kritikával tudják kezelni (és ezt írásban meg is teszik). Előrebocsátom, hogy helyzetértékelésem „megtámogatott szubjektív”, szándékom a helyzettel való szembenézés és nem az elnézés. Sokszorosan jelzett problémák megoldására kell(ene) válaszokat adni.
Ez a vitaanyag néhány hónapja készült. Körbeküldtem többeknek, mondjanak róla véleményt, és azok ismeretében „tovább léphetünk”. Nem mondom, hogy a várt eredményt kaptam. Hozzávetőleg 40 címzett fele nem válaszolt.
Kérdésemre, hogy miért nem, a válaszok: pár évem van a nyugdíjig, féltem az állásom, tele van a hócipőm a „reformok” sorozatával, alulról kezdeményezve soha nem értünk el semmit, az iparosok szerint ekkora terhet (anyagi, adminisztrációs, oktatási) nem tudunk vállalni. Akik válaszoltak, azoknak köszönöm itt is munkájukat, elkeseredésüknek adtak hangot, de a működőképesség eléréséhez tettek javaslatokat. Mások kérték, ne piszkáljam a témát: mint mondják, „magyarosan” megoldottuk, igaz, nem az előírásnak megfelelően.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője