Győrben mérte össze tudását a szombathelyi és a veszprémi csapat
Győrben a Csanak Autó Q-Service látta vendégül az AOTV középdöntőjének első megmérettetésén a Szombathelyről és Veszprémből érkező csapatokat. Simon Róbert, a szerviz tulajdonosa fogadta a csapatokat és a szervezőket, és Horváth András szervizvezető kísérte végig a verseny folyamatát. Mindkét csapat jól teljesített, kis különbségek mutatkoztak a pontok összesítésekor.
Simon Róbert, a műhely tulajdonosa személyesen fogadta a reggel érkező csapatokat, és a reggelit követően Horváth András szervizvezető megtartotta a munka- és tűzvédelmi oktatást. Felhívta a figyelmet a szerviz sajátosságaira és hivatalosan is megnyitotta az Autótechnika Országos Tanulmányi Verseny 2018-as évfolyamának negyedik középdöntőjét. Az online fordulóból továbbjutott csapatok a feladatkiadás után egy rövid megbeszélést tartottak, ahol az elvégzendő feladatokat elemezték és a csapattagok között felosztották azokat.
A Veszprémi SZC Jendrassik-Venesz Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája csapatát Hartmann Ernő Balázs, Fang Gergő és Steinbach Patrik, a Szombathelyi Műszaki SZC Savaria Szakgimnáziuma és Kollégiuma VillanyÁszok csapatát Hasza Atilla, Egyed Martin és Horváth Dávid képviselte. Az értékelésben legtöbbet számító javítási feladat mindkét csapat számára egy Mazda 6 hátsó fékbetétjének és féktárcsájának ellenőrzése és szervize, és egy Opel Combo első lengéscsillapítójának cseréje volt. A diákoknak el kellett dönteniük, hogy a féktárcsák vastagsága és deformációja megfelelő-e és a cserét el kellett végezni.
A fékfolyadék-forráspontot is ellenőrizték a csapatok. Mindkét csapatnak el kellett végeznie a járművek teljes átvizsgálását, a folyadékok, üzemanyagok ellenőrzését, és minden hibát meg kellett találniuk. Az értékelésben szerepet játszott a megtalált hibák száma és a teljes javítási feladat elvégzésének minősége. A javítási feladatok közben Lakos Imre, az Inter Cars Q-Service projektmenedzsere az IC-technika programmal segítette a diákokat a szerelési feladatnál alkalmazandó meghúzási nyomatékok megtalálásában, és kikérdezte tudásukat az autóátvétel, munkafelvétel és alkatrészrendelés területén.
Az Inter Cars Q-Service cégautóján minden csapatnak be kellett állítani a fényszórókat. A folyamatot a szerviz munkatársa is ellenőrizte. A tapasztalatok szerint buktatónak számító csavarfúrást a veszprémiek második próbálkozásra csinálták meg jól, a szombathelyi csapat tagja viszont hibátlan menetjavítást végzett. A verseny utolsó feladata a javított fék ellenőrzése volt görgős fékpadon, így a műszaki megvizsgálás is bekerült a pontozásba.
A feladatokat mindkét csapat határidőre befejezte, és minden vizsgabizottsági tag pozitívan nyilatkozott a csapatok teljesítményéről, így az értékelőlapokon található pontszámok összeadását követően kevés pontkülönbség volt minden bizottsági tag esetében. Szoros eredmény alapján a VillanyÁszok csapata – Hasza Atilla, Egyed Martin és Horváth Dávid – jutott a győri döntőbe. XY mindkét csapatról elismerően nyilatkozott, és örült a gyakorlatias diákok kiváló munkájának.
Elmondta azt is, hogy reméli, a Csanak Autóhoz is ilyen felkészült, elszánt és dolgozni akaró fiatal munkatársak érkeznek majd. Bármely versenyzőt szívesen alkalmaznák a szervizben. Dr. Nagyszokolyai Iván, az Autótechnika szakfolyóirat főszerkesztője is szemmel kísérte a csapatok munkáját, a fékmérést vezényelte és gyakorlatias kérdésekkel tette próbára a diákokat, valamint a zsűrizésben is részt vett, a verseny végén pedig dicsérő szavakkal illette mindkét csapatot.
Gratulálunk minden résztvevőnek a színvonalas teljesítményhez és köszönjük felkészítő tanáraiknak – Kocsis Józsefnek és Haklits Tamásnak – az áldozatos munkát, amivel hozzájárultak a diákok eredményeihez és szakmai fejlődésükhöz, továbbá köszönjük a Csanak Autó Q-Service-nek, hogy színvonalas helyet biztosított a versenynek.