Szériaautó lesz az "1-literes"
Sokszor és sokat foglalkoztunk a VW-konszern vagy inkább Dr. Ferdinand Piëch úr rekorder üdvöskéjével, az „1-literes” autóval. A kezdetekben arról volt szó, hogy ez nem több, mint egy tanulmány, mely arra hivatott, hogy megmutassa, egy akár szériában is gyártható, közúti forgalomba engedélyekkel bocsátható kabinroller két személlyel sem fogyaszt többet városban, mint 1 liter gázolajat 100 km utat megtéve.
Az első „1-literes” 2002-ből
Anno, az első demonstrációs úton az autót, az L1 jelű modellt, 2002 áprilisában, Wolfsburg–Hamburg távon maga Piëch úr vezette, a fogyasztást a próbaúton 1 liter alá szorította, 0,89 l/100 km fogyasztást ért el. Az átlagsebesség 75 km/h volt. Akkor bejelentették a sorozatgyártás tervét, de 2006-ban elvetették. Az álom néhány évvel később ismét előkerült, technikailag felfrissítették, hibridizálták. A 2009. évi frankfurti autószalonon bemutatták, ismét L1 néven. Már szó esett egy esetleges kisszériás gyártásról, de az erről szóló hírek hamar elcsendesedtek.
A következő premier 2011. Katar fővárosában, Dohában, az autószalonon. Vajon miért Katarban? A választ a kedves olvasóra bízzuk. A fényképen helyi prominens személyek társaságában mind Piëch, mind Winterkorn urakat is felfedezhetjük.
A második generációs „1-literes” 2009-ből a frankfurti autószalonon
Az XL-1, az „1-literes” harmadik generációjának premierje 2011-ből a katari autószalonon
És most íme, sokadik nekifutásra, talán lesz belőle „bolti” autó. Sajtóhírek szerint a VW idén márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatja az „XL 1” kisszériás gyártású verzióját. A kétüléses, szárnyas ajtós modell mindössze 0,9 liter tüzelőanyagot fogyaszt 100 kilométeren, ezzel a CO2-kibocsátása csak 22 g/km. Az autó technikai alapelemei:
– a szénszálas műanyagból készült alkatrészek,
– a kéthengerű dízelmotor és
– a hibridtechnika.
Az XL-1 Plug-in-Hybrid végsebessége 160 km/h. Az áráról pontos adatok nincsenek még, a különféle becslések 50 000 euró környékére teszik a mindössze 100 darabos szériában induló modell árát.