A program gyűjtőneve Go! Service Program

A Porsche Hungaria idén ismét újabb komplex szolgáltatást vezet be, létrehozott egy új szervizmárkát, ami összefogja, az ügyfelek számára áttekinthetően összegyűjti a Porsche Hungaria szervizajánlatait, sőt tartozékot, új-, és használt autót, finanszírozást, flotta- és egyéb, az autózással kapcsolatos ajánlatokat is kínál. A program gyűjtőneve: Go! Service Program. A márkaszervizpiac szereplőinek is rá kellett ébredniük, hogy az autósok egyre kevesebb pénzből gazdálkodnak, ezért a szervizeknek ki kell tudniuk szolgálni az árakra egyre érzékenyebb ügyfeleket. A Porsche Hungaria az Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen és Volkswagen haszonjárművek tulajdonosainak külön szervizprogramot dolgozott ki, hogy gondoskodhassanak a négyévesnél idősebb autók szakszerű és kedvező árú karbantartásáról (Garancia4, Audi CarLife Plus, Szerviz 4+, Audi Service 4+, Economy Ajánlatok, Tartozék Trend).

A Porsche Hungaria a Szerviz 4+ programon belül az olcsóbb, de gyári (economy) alkatrészek kínálatával rukkolt elő. Felhasználásuk a járművek ötéves korától ajánlott, és az eredeti alkatrészeknél átlagosan 25 százalékkal olcsóbban szerezhetők be. Gyártásuk során némileg megváltoztatják a felépítési és szerkezeti jellemzőket, olyan nyersanyagokat használnak fel, amelyekkel olcsóbb lehet az előállítás. Nem minőségileg gyengébb alkatrészek, hanem az autók magasabb életkorának megfelelő anyagokból és technológiával készültek. A jelentősen olcsóbb alkatrészek mellett a javítások díjait is kedvezőbbé tette a Porsche Hungaria az öt márka négy évnél idősebb autóinak esetében. A megrendelők már a megbízáskor tudják, hogy mennyivel kell majd kevesebbet fizetniük.

A programban részt vevők Go! klubtagságot kapnak. A programban való részvétel feltétele egy regisztráció, amelyet követően konkrét, személyre szabott ajánlatokat kapnak az ügyfelek. Az autójuk márkájának, típusának, korának, futásteljesítményének, az évszaknak megfelelő szerviz-, tartozék-, új- és használtautó-ajánlatokat egy helyen – a www.goservice.hu oldalon mutatják be –, az autósok számára átlátható, rendszerezett módon. A szervizigények kielégítése mellett a klubtagok kifejezetten személyre szóló, a jelenlegi autójukkal kapcsolatos akciókról is értesülnek, az éppen használt autójuk konkrét beszámítási lehetőségével, finanszírozási, biztosítási, lízing, flottakezelési ajánlatokkal.

Új típusbizonyítványi követelmények novembertől az EU-ban

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint 2012. november 1. után a gépjármű típusbizonyítványi követelményében új tételek jelennek meg.

– Kötelező hang- és fényjelzéssel figyelmeztetni a vezetőt, hogy kösse be a biztonsági övét, a jelzés pedig akkor sem szűnhet meg, ha az autó elindul.

– Szigorúbb biztonsági előírásokat határoz meg a jogszabály az elektromos járművek számára az áramütés elkerülése érdekében.

– A személygépjárművek hátsó üléseinek elég erősnek kell lenniük ahhoz, hogy megakadályozzák, hogy a csomagok egy esetleges ütközéskor betörjenek az utastérbe.

– A hátsó ülésekbe két, úgynevezett ISOFIX rögzítő pontot kell beépíteni, amely a jogalkotó szándéka szerint a gyerekülések egyszerűbb és biztonságosabb rögzítését teszi lehetővé.

– Újfajta matricák figyelmeztetnek majd arra, hogy az első utasülésre nem szabad a menetiránnyal szemben babahordozót elhelyezni, ha a műszerfal jobb oldalán is van légzsák.

– Kötelező a keréknyomás-figyelő berendezés, amellyel a bizottság reményei szerint sok defektből fakadó súlyos baleset lesz megelőzhető.

A november 1. után engedélyezett típusokba mindezeken túlmenően egy olyan kijelzőt is be kell majd építeni, amely a sebességváltás szükségességére figyelmezteti a vezetőt, amivel a bizottság szerint tüzelőanyag takarítható meg, az autósok vezetési stílusa pedig ezáltal környezetkímélőbb lehet.

A bizottság azt is tudatta, hogy 2014-től az új szabályok minden olyan új autóra vonatkoznak majd, amelyet az Európai Unióban terveznek értékesíteni. A bizottság célja, hogy 2020-ra az Európai Unió útjain bekövetkezett halálos balesetek száma legalább a 2010. évi felére csökkenjen.

(MTI)

A PSA és a GM stratégiai világszövetség

A PSA Peugeot Citroën és a General Motors október 30-án megerősítette és meghatározta azokat a kulcsfontosságú lépéseket, amelyek szükségesek a két vállalatcsoport világszintű stratégiai szövetségének megvalósításához. A 2012. február 29-én aláírt keretszerződés rendelkezéseinek megfelelően a két partner kiválasztott négy járműfejlesztési projektet és meghatározta a közös beszerzési struktúra bevezetéséhez szükséges feladatokat.

Sajtóközlemény

Új adótörvények gépjármű javító szakmában

A Parlament 2012. november 19-én elfogadta a 2013. évi adótörvényeket, amelyek között a legális gépjármű javítói szakmát jelentősen és pozitívan érintő döntések születtek.

A jogalkotó, több éves közös erőfeszítésünk után, végre elfogadta és lehetővé tette, hogy az ÁFA körbe tartozó cégek személygépjárművük javításával és karbantartásával kapcsolatos ÁFA tartalom 50%-át visszaigényelhessék. Ezzel jelentős lépés történt abba az irányba, hogy valamennyi céges javítás a legális szférában történjék meg.

Az iparűzési adó jelentős felemelése az eredeti elképzelés szerint indokolatlanul megterhelte volna a Magyarországon működő régióközpontok export tevékenységét és ezzel a régióközpontok megszűnését, vagy átalakulását eredményezte volna. Belátva indokainkat a jogalkotó mentesítette az export bevételt az extra iparűzési adó terhei alól, így magyarországi jelenlétüket és működésüket ezzel nem tette kétségessé.

Módosításra került a Gfb. törvény is, amely jelentősen csökkenti az egyezséges kárrendezés korábbi gyakorlatában általános fekete javítások lehetőségeit, többletmunkát adva ezzel a legálisan működő javítóknak. A törvénymódosítás pozitív hatása mellett szeretnénk kiemelni, hogy ANK és MGE továbbra is az egységes gépjármű történeti adatbázis megteremtésében látja a végleges és piaci megoldását annak, hogy a legális javítókban történjék a gépjárművek helyreállítása. Őszintén reméljük, hogy az adatbázis létrehozására, amelynek első lépése a km óra állás nyilvántartása már megvalósult, hamarosan sor kerülhet.

Rendezésre került végre a hibrid gépjárművek regisztrációs adójának problémája is, így a módosított regisztrációs adó törvény melléklet alapján megszűnik az a korábbi probléma, hogy a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolta ki, hogy a korszerűtlen belsőégésű motorral ellátott autók adója alacsonyabb volt, mint a moderneké. A jövőben a hibrid személyautók regisztrációs adója egységesen, a belsőégésű motor teljesítményétől, korától függetlenül lesz meghatározva. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után regisztrációs adót fizetni nem kell.

Azt gondoljuk, hogy a fentiekben ismertetett jogszabályok jelentős előrelépést jelentenek a feketegazdaság elleni fellépésben, ezzel a legális szféra versenyképességének helyreállításában.