AMI/AMITEC/AMICOM 2010, Lipcse

A 2010. évi lipcsei AMI/AMITEC/AMICOM vásártrió nem indult jó előjelekkel. Számos nagy márka – az autóipar válságára hivatkozva – már tavaly ősszel jelezte, hogy nem vesz részt a kiállításon, és volt, aki szinte az utolsó pillanatban mondta vissza.

Akik kiállítottak és ez azért a jelentős márkák többsége, mindent megtettek, hogy elkápráztassák a látogatókat. Mindösszesen 74 világ- és németországi premier, autókuriózum megjelenése növelte a vonzerőt. Az AMICOM újdonság, mely a szórakoztató és kommunikációs elektronikai eszközök seregszemléje. A vásár felülmúlt minden óvatos előrebecslést, 282 ezer látogató, 12%-kal több, mint az előző évben volt. Az AMITEC gazdag garázsberendezés-, autóalkatrész-kínálatát elsősorban a német nagykereskedők vonultatják fel, a vásár ebben a vonatkozásban elsősorban a német belpiacot szolgálja ki. Az AMICOM közönségsikere (és hangereje) a vártnál is nagyobb volt, az AMITEC és az AMICOM 2011-ben is lesz, míg az autószalon kétévenkénti gyakoriságra vált, legközelebb 2012. április 14–22-e között lesz ismét. Híven eddigi AMI-beszámolóinkhoz, nem az újautócsodák közül, hanem a technikai újdonságokból válogattunk ízelítőként néhányat, és természetesen az Autótechnika további számaiban a látottakból számos dolgot még bemutatunk.

Shell FuelSave Super benzin

A Shell látványos bemutatóval, görgőspadon futtatott autók fogyasztásmérésével tette kézzel foghatóvá vadonatúj motorbenzinének, a FuelSave Super-nek fogyasztáscsökkentő hatását. Igazi világpremier megjelenés volt ez, hiszen az új benzint csak néhány nappal ezt megelőzően, április 7-én mutatta be Petter Sollberg Oslóban. A Shell számára fontos piac Norvégia, ezért esett a választás Sollbergre, akit a Shell szponzorál is. A benzin SVFI (Synthetic Viscous Friction Improver) adalékot tartalmaz, mely azokon a helyeken segíti a kenést, ahol a motorolaj ezt kellő hatékonysággal ellátni nem tudja (ún. felsőkenőt régről ismer a szakma, vajon ez ebbe a kategóriába tartozhat? – a szerk.) A motor tüzelőanyag-fogyasztása egy tank benzinnél (ezt 50 liternek veszik) 1 literrel lesz kevesebb. Az ígéret szerint az új benzin ára azonos lesz a mostani 95-ösével. A Shell már jelezte, hogy a gázolaj is meg fogja kapni ezt az adalékot, és jön a „FuelSave Diesel”.

OP-COM diagnosztika

Az AMITEC garázsberendezés-kiállításon egyetlen magyar vonatkozású terméket találtunk, ez a német piacon szép sikert elkönyvelt, a DEKRA-teszten elismert Opel soros diagnosztika, az OP-COM. A fejlesztők a legfrissebb Opel-típusok vizsgálatára is felkészítették a szoftvert.

Peugeot e-HDi

Dízel-hibrid technikai megoldással a Peugeot már régen kísérletezik, tanulmányautóikat több autókiállításon bemutatták. Ilyen volt a Prologue HYbrid4 crossover. Az AMI szakképzési toborzóstandján a Peugeot 3008 crossover mutatta magát, oktatási célra feltárva műszaki részleteit. Az összkerékhajtás azt jelenti, hogy a hátsó kerekeket villanymotor hajtja, a generátor a HDI motor oldalára kerül. A dízelhibrid villamos főegységeit a Boschtól veszik. Az autó fogyasztása tesztciklusban 3,45 liter/100 km.

Veterángaléria

A lipcsei vásárváros központi csarnoka évről évre autókülönlegességek bemutatójával várja a látogatókat. Az idei csodákkal a német autómúzeumok, gyűjtemények féltett exkluzív darabjai tartják lázban és vakufényben az oldtimerek szerelmeseit. A képen látható, 1917-es American La France (ALF) 75 Simplex motorjának lökettérfogata 14 500 cm3, teljesítménye 140 Le 1800-as fordulaton, fogyasztása 50 liter/100 km. Tulajdonos: Museum Autovision, Technologie Arena, Altlussheim.