Európa legjobbjaival versenyeztem
Én először a motorszereléshez kerültem. A feladat egy CYM motorkódú 2.0 TFSI motoron veszteségmérés volt, majd ezt követően a motor teljes szétszerelése a megadott gyári dokumentáció alapján, célszerszámokkal. Kiszerelt, szerelőállványon lévő motorral kellett dolgozni. A feladatra rendelkezésre álló idő 3,5 óra volt. A szétszerelés során a dokumentációban szereplő összes mérést el kellett végezni (hengerfurat-átmérő, dugattyún végzett mérések, főtengelycsapok, csapágyhézagok stb.). A szétszerelése 2 óra volt, ezt követően – bárhol tartott az adott versenyző a feladatban – el kellett kezdeni összerakni, így további 1,5 óra jutott az összeszerelésre.
A veszteségmérés során kiderült, hogy a 3-as és 4-es hengerek között tömítetlenség van. A mért veszteség 80%-os volt, és mindkét henger a szomszédosba fújt át.