Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. augusztus | Olvasson bele!

Magyar fiatalok a világ élvonalában

hirdetés

Ki ne tudná az autós világban, de ennél jóval szélesebb körben is, hogy mi az a „Shell Eco-Marathon”? Nem azért ismert, mert talán sokakat minden érdekel, és a „mindenben” ez egy rangos esemény, hanem azért, mert ezen a magyar fiatalok már hosszú évek óta szenzációs eredményt érnek el. Nemcsak a mi őszinte elismerésünkre, hanem a világ ámulatára is.

 

Nem volt ez másképpen 2014-ben sem!

A verseny lényege, hogy – számos technikai kategóriában – a járműbe bevezetett egységnyi energiával (például 1 liter benzinnel vagy 1 kWh energiával) ki jut messzebbre. A valóban szédítő eredmény ezer kilométerben mérhető. Ez nem jelenti azt, hogy ennyit meg is tettek a versenyen, de rövidebb távon menve, ennyi vetíthető előre.

A háromnapos rotterdami versenyen 27 ország 198 csapata vett részt. A verseny során 4 pályarekord született, köztük a francia Microjoule – La Joliverie csapaté, akik prototípus kategóriában elért 3314 km/liter eredményükkel saját rekordjukat döntötték meg.

hirdetés

Szinte az összes hazai jármű felülmúlta tavalyi eredményét, és a kecskeméti főiskolásoknak, illetve szakközépiskolásoknak hála, a Technikai Innovációs, valamint a Dizájn-díjat is magyar diákok nyerték el.

A benzines kategóriában 2010 óta versenyző Kecskeméti Főiskola GAMF csapata idén is kiemelkedően teljesített. 2093 kilométert tettek meg egyetlen liter tüzelőanyaggal, így az ünnepélyes átadón a dobogó harmadik fokára állhattak.

Az ugyancsak kecskeméti illetőségű Kandó Kálmán szakközépiskola diákjai is kiemelkedően szerepeltek. Prototípus járművükkel 433 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával. Ezen felül az egyetlen középiskolás magyar csapat külön az idei versenyre tervezett járműjének ítélte a zsűri a Dizájn-díjat is, amelyet minden évben a legjobb tervezéssel, egyedi formával és kiváló kivitelezéssel érdemelhet ki a kiválasztott jármű.

A Széchenyi István Egyetem diákjai is remek eredményekkel térhettek haza Győrbe, hiszen városi koncepcióban induló autójukkal 191 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával, amellyel így kategóriájukban a negyedik helyezést érték el.

A magyarok eredménye azért is fényesebb a fényesnél is, mert szigorúan önerős. Multik fejlesztői, óriási K+F háttérrel rendelkező beszállítók, kutatóintézetek és erős, főleg adakozó szponzorok sem nyíltan, sem a háttérben nem állnak mögöttük. Míg másoknál nem pontosan ez a helyzet…


Kapcsolódó dokumentum:


74


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés