Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás 2013

Az Autótechnika kiállításra, és a teljes hazai autógyártást bemutató, vele egy időben rendezett Automotive Hungary kiállításra az XMEDITOR vendégeként ingyenes a belépés. Mindössze egy rövid webes regisztráció szükséges, a www.hungexpo.hu/autotechnika/autotechnika címre kattintva.
Várjuk a rendezvényre és mindkét kiállításra!
A programok helyszíne Budapest, Hungexpo vásárváros F pavilonjának kiállítási fórumtere. Minden érdeklődőt szeretettel várnak a rendezők.

2013. november 7. , csütörtök
Jövőnk záloga
Az autós szakmák képzésének helyzete

A szakképzés örökzöld téma még akkor is, ha minden rendben megy. Mindezt tetézve, mi úgy gondoljuk, hogy az autós szakmák képzése jelenti napjainkban a legnagyobb kihívást. Lehetnek nehézségek, vannak természetesek és okozottak, de nem szabad, hogy ez generációkat hozzon hátrányos helyzetbe.

Sajnos még mindig nagy a távolság a szakképzés és a szakma között. 
Beszéljünk az oktatás helyzetéről, a szakma felelősségéről és a segítségadás módjairól, mondjuk meg, mit látunk problémásnak és tegyünk (ismét) javaslatot a jobbításra. Sajnos az „alulról” jövő kezdeményezések, pedig a katedrán állók érzékelik és értik igazán a problémákat, sorra elhalnak.

Vannak olyan előttünk álló feladatok, így például az autótechnikus-képzés, amelyben a tananyag részletei, a források még meghatározásra várnak. A rendezvény ebben is nagy segítséget tud adni a szaktanároknak.

A pódiumbeszélgetést Bagi Mihály (AOE szakképzési tagozat) vezeti, a szakképzés és a szakma kapcsolatáról vitaindító előadást tart Spindler Tibor (AOE-elnök), tájékoztatást ad Csóti Ferenc, az NFM oktatási szakértője, a technikusképzés tananyagának irodalmi forrásait dr. Nagyszokolyai Iván (az Autótechnika főszerkesztője) mutatja be.

A program az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás első napján, 2013. november 7-én, csütörtökön lesz, 13 órai kezdéssel.

2013. november 8., péntek
Tájoló
Környezetbarát-e az alternatív járműhajtás?

Az autójavítás nagy kihívásai közé tartozik az alternatív járművek fogadására, javítására való felkészülés. Főleg a fiatalabb autószerelői generációt érinti, hiszen ez nekik szóló távlat és feladat.

Vajon milyen gyorsan, milyen ütemben jelennek meg az ezzel a technikával szerelt autók a piacon?

Kétségek között őrlődnek a gyártók is. Minden lépésüket megfontolják, hiszen ezek óriási fejlesztési kiadásokat jelentenek.

Elemzések születnek, hogy valóban környezetbarátok-e az alternatív erőforrások, valóban energiatakarékosabbak-e. Nekik sem mindegy, hogy mikor lépnek piacra ezekkel a járművekkel.

Milyen mértékben fenyeget minket a gépjárművek okozta levegőszennyezés, a szén-dioxid-kibocsátás? Milyen globális hatásokkal kell számolnunk? Mikor kell átállni tömegszerűen az alternatív hajtású gépjárművekre? Ma ezekre sokan keresik a választ.

Dr. Emőd István docens úr előadása (BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék) ezeket a ma nagyon aktuális kérdéseket tárgyalja. Felkért hozzászólóink pedig az alternatív gépjárművek vizsgálati módszereiről, javítási lehetőségeiről adnak számot a hallgatóságnak.

A program az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás második napján, 2013. november 8-án, pénteken lesz, 10 óra 30 perces kezdéssel.

Technikafüggőknek
Autótechnikai körkép

Az előadás átfogó módon tekinti át a napjainkban „hadrendbe” állított autótechnikai, elsősorban motortechnikai megoldásokat, új konstrukciókat, melyek mögött, szinte kivétel nélkül, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése áll. A belső égésű motorokban rejlő tartalékok kiaknázása ma a konstruktőrök elsődleges feladata, nincs olyan apró eleme a hajtásláncnak, melyet ennek érdekében ne fejlesztenének. Az autószerelők számos, sok esetben teljesen ismeretlen műszaki újdonsággal találkozhatnak az új modellekben. Több elemről már az is valami, ha tudjuk, hogy milyen célt szolgál, hogyan működik, a fedélzeti diagnosztika milyen hozzáférést ad hozzá.

Az előadást a javító szakembereknek, a szakképzés tanárainak és tanulóinak, a közlekedési hatóság szakembereinek, szakértőknek egyaránt ajánlja az előadó, dr. Nagyszokolyai Iván, az Autótechnika főszerkesztője.

Az előadás az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás második napján, 2013. november 8-án, pénteken lesz, 14 órai kezdéssel.

2013. november 9., szombat
Lehetőség
Üzlet a veterán?

Pontosabban üzlet lehet-e az autójavítóknak a veterán járművek (oldtimerek és youngtimerek) javítása, alkatrészeinek felújítása, restaurációja. Mi mindent kell tudniuk annak érdekében, hogy munkájuk – túl az öreg járművekkel való ügyködés okozta szakmai izgalmon, örömön – vállalkozásuk számára is megérje. Az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás fórumtéri beszélgetésének előadói, a veterán világ hazai prominens képviselői azt mondják el kötetlen beszélgetés formájában, hogy egy veterán autó minősítésig történő „talpra állítása” hány fázison kell, hogy átmenjen, annak hol vannak a buktatói, melyek a restaurációs technikák, hol lehet alkatrészt beszerezni, kitől lehet tanácsot kérni, melyek a szakirodalmi források, hol lehet ezt megtanulni. Kitérnek arra is, hogy mit szabad megvenni, illetve munkaként elvállalni, és mit lehet eladni. És ha már készen van a „szemünk fénye”, melyek az üzemeltetés feltételei, milyen klubéletben, társadalmi megmozdulásokban vehetünk részt, hol vannak Európában rangos vásárok, kiállítások, veterántalálkozók.

A beszélgetés moderátora Ocskay Zoltán, a Veterán Autó és Motor folyóirat főszerkesztője, felkért hozzászólók: Borsche Károly, Berezvai Gábor (Autóklub), Pásztor Tamás (Pásztor Classic), Hidvégi János (Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum), Hervay Péter (Óbudai Egyetem), valamint a Mercedes-Benz Hungária Kft. munkatársa, aki betekintést ad a cég veterán alkatrész és szakirodalmi kínálatába.

A program az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás harmadik napján, 2013. november 9-én, szombaton lesz, 10 óra 30 perces kezdéssel.

Beszéljünk róla!
A feketegazdaság ellen ki és mit tud tenni?

Az autójavító-ipar feketegazdasága már olyan méreteket ölt, mely a legális vállalkozások létét nemcsak, hogy fenyegeti, hanem már azok tönkremenetelét is okozza. A legálisak szemszögéből nézve, sokan minden baj okát ebben látják. A feketegazdaság elleni fellépés története már legalább 10–15 évre nyúlik vissza. Sajnos minden eddigi kezdeményezés kudarcot vallott. Azt már jól tudjuk, hogy mi minden nem vezetett és nem vezet eredményre, azt tudjuk, hogy kik hallgatnak és nem tesznek semmit, és azt is tudjuk, hogy kik a haszonélvezői.

Ezt a harcot, létünk érdekében, feladni nem szabad!

A pódiumbeszélgetésre az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállításon kerül sor.

Ismét csak út- és megoldáskeresés a fórum feladata, de az is nagy eredmény, ha tudjuk, hogy merre ne menjünk, mert akkor talán együtt megtaláljuk annak módját, eszközeit, hogy mit kell tennünk.

A felkért előadók és a résztvevők, akiket hozzászólásra kérünk, tudnak új, remélhetően eredményes megoldást!

Együttgondolkozással, összefogással tudunk csak eredményt elérni!

A vitaindítókat az Autós Nagykoalíció elnöke, Knezsik István, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke, Spindler Tibor, és Ulcz Miklós, a fogyasztóvédelem szakembere tartja. Ott lesznek az autóalkatrész-kereskedelem, a garázsberendezés-kereskedelem, és a szervizhálózatok képviselői. Szólásra kérjük őket is.

A program az Autótechnika nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás harmadik napján, 2013. november 9-én, szombaton lesz, 13 órai kezdéssel.