EQUIP AUTO 2013
Az autófenntartó-ipari vásárok napjainkban sajnos ritkuló sorában a nagy hagyományú párizsi EQUIP AUTO köszöni, tartja magát. Látott a többiekkel együtt szebb napokat, de a még el nem múlt válság közepette ma is a szakma jelentős keresztmetszetét adja.
Sokan, sokféleképpen gondolkoznak arról, hogy mi is a vásárok feladata, hasznuk kiállítóknak, látogatóknak. Amit az ellátóhálózatok (alkatrészesek, szerszámosok, műszeresek stb.) belső hálózatukon keresztül jól kommunikálnak, ami a hétköznapi kapcsolattartásba belefér, az nem kiállításra való. Minden más újdonság bemutatásának, bevezetésének azonban itt, ilyen kiállításokon van a helyük. Új műszerek, berendezések, vizsgálati és javítástechnológiák, a szervizmunkát könnyítő segédberendezések, szervezési szoftverek, de a tuning is fel-feltűnik, habár annak saját B2C kiállítása van szerte a világon, ez számukra több eredménnyel kecsegtet (Magyarországon is). Az ellátóhálózatok, franchise hálózatok partnert keresnek és tagjainak kell, hogy erejüket mutassák. Ki-ki ereje, üzleti filozófiája szerint adja magát.
A kiállítás másik területe a gyártóké. Ebben az OE-szektor is megjelenik, azok, akik a független piacon is értékesítik termékeiket, pl. a Bosch, Federal-Mogul, NGK, Schaeffler, Tenneco-Monroe. Tömegesen azonban az utángyártók, újragyártók vannak jelen, akik beszállítói alvállalkozók szeretnének lenni, az alkatrészkereskedelemnek kínálják portékájukat. Ők a felkínálkozók. Nemzeti standok fogják őket össze, ilyen volt, hogy csak néhányat említsünk, a török, román, marokkói, kínai (több százan, egy egész csarnokkal!). Itt szerepeltek a magyarok is, 9 cég a HITA (Hungarian Investment and Trade Agency) szervezésében: Auguszt Towbar Kft., Auto Mobil Chemical Kft., Elsner Kft., Hirschler Glas Kft., Jász Plasztik Kft., K&K 95 Kft. PT-E85.
Az EQUIP AUTO 2013 szakkiállításon 1300 kiállító jelent meg, a látogatók száma a kiállítás öt napja alatt, október 16–20-a között elérte a 100 000-et.
A vásárt a francia szakmai szervezetek, állami felügyeletek, kamarák kiemelt figyelemmel kísérik, prominens képviselőik a protokollesemények résztvevői, szakmai konferenciák előadói. Az EQUIP AUTO, nem mondunk újat ezzel, nagyon francia, illetve a francia nyelvterületnek szól. Angolul lehet tárgyalni, nyomtatott anyagok már csak elvétve vannak angol nyelven. A német felejthető.
Mindenki el akar adni, mindenki növelni akarja működésének hatékonyságát, mindenki keresi a fogyasztót, viszonteladót, akár fel is borítva az eddigi értékesítési folyamatot, láncolatot. Az okostelefonok appjai jelentik ma az ügyfélelérés, szolgáltatásfelkínálás kibontakozó vadászterületét. Csatlakozz az autó OBD-kimenetéhez, természetesen vezeték nélkül a telefonoddal, és onnan számos érdekes (talán hasznos), jól feldolgozott adathoz juthatsz! Pillanatnyi menetadatok, műszaki jellemzők, működési jellemzők statisztikája. Ha a fedélzeti rendszer hibát észlel, annak kijelzése, magyarázata. Ez idáig nem sokkal több, mint felnőttjáték. Ha azonban, mint azt például a Bosch appja teszi, egy Bosch Car Service-zel is összeköttetésbe hoz, az már segítség lehet az autósnak, és munkát hozhat a szerviznek. A termék, a Bosch Fun2drive Arany Trófea-díjat kapott, mint arról később beszámolunk.
Az EQUIP AUTO 15 éves hagyománya – több kategóriában is – a vásári nagydíjak átadása. Jó fél évvel a vásár nyitása előtt nevezhetnek termékeikkel a kiállítók. Autós újságírókat, főleg a szervizzel, autófenntartással, tartozékokkal, szakmai szervezetekkel foglalkozó lapok munkatársait hívja meg a vásárszervező. E sorok írója az Autótechnikát képviseli a szakmai zsűriben. A nominálás a több százas kínálatból a távolból történik a gyártók ismertetőinek leírásai, utánaolvasás alapján.
A vásárnyitást megelőző napon, a helyszínen mutatkoznak be, előadást tartanak az előválogatásban kiválasztott 27 termék fejlesztői, gyártói. A zsűri, idén 80 újságíró (többségében franciák) ezután adja le szavazatát, kiválasztva a nagydíjra érdemes termékeket. A vásár első napjának estéjén, ünnepélyes fogadás keretében hirdetik ki a győzteseket. Az idei szavazás végeredménye is tükrözi a francia túlsúlyt, sajnos sok kiváló termék a nominálásig sem jutott el, nemhogy a győzelemig.
Az idei győztesek
OE és új technológiák kategória
Arany Trófea: Monopol Peintures for the SOLAR Monopol® - hővisszaverő fényezőanyag
Ezüst Trófea: Hutchinson – Aktív rezgéscsillapítás
Aftermarket termékek, felszerelések kategória
Arany Trófea: Federal Mogul Corporation – Ferodo Eco-Friction™ fékbetét
Ezüst Trófea: BV Corporation – TPMS szelepjavító
Szerviz- és aftersales termékek kategória
Arany Trófea: Bosch Fun2drive
Ezüst Trófea: megosztott: FEDA - ECO-ENTRETIEN® és SNA Europe - Bahco Ergo Tool Management System
Garázsberendezések kategória
Arany Trófea: Fillon Technologies – DAISY WHEEL (preciziós festékkeverő).
Silver Trophy: Sam Outillage – Autonomous Power and Energy (szerszámkészletek).
A vásáron bemutatott műszaki újdonságokból, a hazai piac szempontjából is jelentőséggel bíró termékekből adunk a továbbiakban némi ízelítőt.