Példátlan termékoffenzívát indítunk
Az ADAC szerkesztősége a müncheni IAA Mobility kiállításon interjút készített Oliver Blume-val, a Volkswagen Csoport vezérigazgatójával és a Porsche igazgatótanácsának elnökével. Az interjú néhány részletét közöljük.
DAC: Ha a kínai gyártók kínálatát nézi az IAA-n – milyen érzéseket vált ez ki Önből, mint a VW vezérigazgatójából?
Oliver Blume: Szenvedélyes sportember vagyok. És ahogy a sportban is: a verseny jó dolog, mert arra ösztönöz, hogy jobbak legyünk. A versenyből innováció születik. A kínai piacon óriási a mozgás – sok új szereplővel, akik részben nem is az autóiparból jönnek. Látni fogjuk, hogy ez a piac konszolidálódni fog.
ADAC: Ebben a helyzetben: hogyan néznek ki az Önök kínai tervei?
OB: A Volkswagen Csoport nagyon rövid idő alatt stratégiailag teljesen új alapokra helyezte magát Kínában. Ma már az élvonalban játszunk a technológia, a költségek, az árképzés és a fejlesztési sebesség terén. Most pedig egy példátlan termékoffenzívát indítunk: 2030-ig mintegy 50 új modell jön. Olyan járművek, amelyeket Kínában, Kínának fejlesztünk – teljesen hálózatba kapcsoltak, intelligensek, és a kínai vásárlók igényeire szabottak.
ADAC: Egykor azt mondta: az autóipar bulija véget ért. Hogy értette ezt?
OB: Az iparágunk évtizedeken át viszonylag gondtalan időszakot élt. Sok minden kiszámítható és tervezhető volt. De ez a komfortzóna már mögöttünk van.
Ma globális kereskedelmi konfliktusokkal szembesülünk, és Kínában véget ért a garantáltan magas hozamok időszaka. Közben a világ különböző régióiban eltérő ütemben halad az átállás az elektromos mobilitásra.
Ahhoz, hogy világszinten rugalmasak maradjunk, ma párhuzamosan többféle hajtástechnológiába is magas összegeket kell fektetnünk – a beruházási teher így körülbelül kétszer akkora, mint korábban.
Ez a helyzet ugyanakkor arra is kényszeríti az autóipart, hogy gyorsan és kreatívan fejlődjön. Mi pedig továbbra is intenzíven dolgozunk azon, hogy stabilan álljunk ebben a dinamikus versenyben, és sikeres jövőt építsünk.