Nissan: láthatatlanból-látható a közúti közlekedésben
A Nissan a kiterjesztett valóságot (AR-Augmented Reality) teszteli önvezetés esetében. A láthatatlanból-látható technológia összeköti a valós és virtuális világot egymással, és lehetővé teszi a sofőr számára, hogy pl. egy épület mögé lásson.
A Nissan a láthatatlanból-látható technológiát (I2V-Invisible-to-Visible) most egy mozgó járműben teszteli.
A Nissan az először a Las-Vegasi CES 2019 kiállításon bemutatott láthatatlanból-látható (I2V) technológiát most egy mozgó járműben teszteli. A szenzorika és a felhő adatai összeolvadnak, és ezek lehetővé teszik, hogy a sofőrnek körkörös kilátása legyen a jármű körül vagy például az utca további részéről. Ehhez a Nissan Omni-Sensing techológiája valós idejű adatokat gyűjt a közlekedési környezetből, és a jármű belsejéből. Ezeket a SAM-technológia (Seamless Autonomous Mobility-Zavartalan Autonóm Mobilitás) elemzi, miközben a részben önvezető vezetéstámogató rendszer, a Propilot, információt szolgáltat a jármű környezetéből.
A Nissan I2V-rendszere a vezetést nemcsak biztonságosabbá, hanem kényelmesebbé is teszi. Ily módon az önvezető mód során eső esetén a járműben egy derűs napon látható táj vetíthető ki. Ezen túlmenően az utasok össze vannak kötve az ún. "Metaverse” (Metaverzum) rendszerrel, ebben a virtuális világban pedig avatárok segítségével más személyekkel léphetnek kapcsolatba. Az I2V-teszteknél többek között azt vizsgálják, hogyan érzékelik a jármű utasai és az avatárok által megjelenített személyek a többiek adott jelenlétét a felhasználói felületen keresztül. A házon belüli japán yokosukai tesztelési pályán végzett valós tesztekhez a Nissan egy NV350 Camper járművet használ. Az NTT DOCOMO bocsátja rendelkezésre a mobil 5G-internetet az avatáradatok és a kameraképek autóból való átviteléhez.
Forrás: springerprofessional.de