KÖKIR = KOMPLEX műszaki vizsga?
Sötét viharfelhők gyülekeznek a zöldkártyáztatók eddig sem túl békés egén. A helyzetük jelenleg elég bizonytalan, viszont az már látható, hogy a Nemzeti Közlekedési Hivatal által felvázolt jövőkép szerint, mai formájukban nem lesz lehetőségük az életben maradásra.
Gyakorlatilag vagy vizsgabázissá alakulnak, vagy bezárhatják a kapukat. Persze vannak „szerencsések”, akiket a javításból származó bevétel eltart, de sajnos nem ez a jellemző, különben is válság van és még lesz is egy ideig! Minden műhely, ami nem kevés összeget invesztált a szükséges eszközök beszerzésére, számít az ebből eredő bevételre. Erre viszont csak komplex vizsgabázis ként lesz lehetősége.
Átalakulásukat elősegítendő, a ma rendelkezésre álló információk szerint, feloldják a területi korlátokat és csak a tárgyi feltételek meglétéhez kötik a vizsga állomássá alakulást. A bizonytalanságot egy NKH -s sajtóközlemény szülte, melyből az általunk fontosnak vélt részeket szeretnénk közre adni:*
„A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2009. július 13-tól vezette be a műszaki vizsgáztatás területén a KÖKIR nevű, modulokból felépülő műszaki-informatikai rendszert.”...
„A műszaki vizsgálóállomások többségében végeznek ún. „zöldkártya-vizsgálatot” is, az új rendszer alkalmassá tehető az ún. zöldkártya-vizsgálat moduljának befogadására, működtetésére is. Az előzetes tervek szerint 2010. január 1-től kezdődhetne meg az az átmeneti időszak, amely a műszaki vizsga érvényességi idejének és a zöldkártya érvényességi idejének összehangolására szolgálna, s amelynek eredményeként a megteremtődhet a lehetősége annak, hogy a zöldkártya vizsgálat beépüljön a műszaki vizsgálat elemei közé. Európában hasonló a gyakorlat”...
„Mivel a zöldkártya vizsgálat a műszaki vizsgálat részét képezné, megfelelőség esetén a forgalmi engedély meghosszabbítása egyidejűleg jelentené azt is, hogy a gépjármű károsanyag-kibocsátása is a megengedett érték alatt van, tehát nem lenne szükség fizikailag a zöldkártyára, a forgalmi engedély maradna az egyetlen igazoló dokumentum.”...
„A szakmai egyeztetések jelenleg zajlanak, ennek során kerül majd leszabályozásra az átmeneti időszak hossza, illetőleg a „komplex” műszaki vizsga gyakoriságára vonatkozó előírás.” -tehát vélhetőleg maga a döntés már megszületett, csak az átmeneti időszakra vonatkozó szabályozás áll egyeztetés alatt...
Az már biztosan tudott, hogy 2010. januárjától nem lehetséges a vizsgasorokon mért adatok manuális beküldése, addigra minden műszaki vizsgálóállomásnak teljes mértékben KÖKIR rendszerre kötelező váltania. Minden mért adatot a számítógépes rendszeren keresztül kell beküldenie a műszereknek
És mit tehetnek a zöldkártyások?
Figyelnek, megpróbálnak „belső” információkhoz jutni és persze gondolkodnak. Mindenkiben felmerül, hogy megéri-e vizsgáztatásra váltania, egyáltalán mennyibe fog ez kerülni. Milyen feltételek megléte szükséges, kaphat e anyagi támogatást, vagy egyáltalán kaphat e valamilyen segítséget. Meglévő eszközei beilleszthetők vajon egy vizsgasorba? Fejlesszen és lépjen előre, vagy túl sokba kerül és inkább adja fel? Ebben a helyzetben én csak egy jó tanácsot tudok Önnek adni, ne döntsön nélkülünk! Keresse cégünket, mi legjobb tudásunk szerint segítünk Önnek, legyen szó KÖKIR rendszerbe illesztésről, meglévő berendezések átalakításáról vagy akár komplett vizsgasorról.
Saját fejlesztésű szoftvereink számos hazai műhelyben megtalálhatóak, jelenleg a mai kor igényeinek megfelelő AUTOTESZT3 KÖKIR kompatibilis programverziót telepítjük megrendelőink-nek, mely stabil és nagyon gyors működést biztosít. Lehet most úgy gondolja, hogy a sebesség nem lényeges szempont, viszont ha bele gondol a kötött technológiai idők miatt, a nagyobb darabszám eléréséhez szüksége lehet a különböző mérési folyamatok elválasztására, párhuzamosítására, illetve előzetes diagnosztikai lehetőségekre.
Osztott mechanikás fékerőmérő és lengéscsillapító vizsgáló műszereinkhez, illetve az általunk átalakított padokhoz, az Ön egyedi igényeinek megfelelő opciókból választhat, így az Önnek legmegfelelőbb konfigurációt állíthatja össze. Választható opcióink a teljesség igénye nélkül: rádiós pedálerőmérő, összkerékmérés egyedi módon, villámgyors teher és pótkocsi mérés, motorkerékpár fékmérés. Rendszereink minőségét bizonyítja az is, hogy számos garázsipari cég termékeit ezekkel hozza forgalomba.
Partnereink:
Centrop Kalibráló Kft.
Garagent Autoteszt Hun. Kft.
Global Auto Tecnology Kft
Q-Teszt Kft.
Weszti Kft.
Tanácsadással, pályázati források figyelésével, személyre szabott fizetési feltételekkel és mindenek előtt költséghatékony megoldásokkal segítjük Önt!
Köszönöm megtisztelő figyelmét!
Kálmán Péter
ügyvezető igazgató
PETITAN informatika
email: petitan@invitel.hu
fax.: +36 62/499-212
mobil: +36 70/415-4307
www.petitan.hu