Skoda Octavia 1Z

Škoda Octavia 1Z

 

Gépjárműazonosítók

A VIN szám felépítése és jelentése:

Teljes VIN szám:

- a motortérben, a jobb oldali rugótoronyba sajtolva,
- a szélvédő alatt a bal alsó sarokban vonalkóddal együtt,
- a jármű adathordozó matricáján, a csomagtér padlólemezén és a szervizfüzetben, valamint
- a bal oldali középső oszlopon lévő típustáblán (gyártási tábla),.

A VIN szám utolsó 11 karaktere:

valamennyi üvegbe homokfújva.

Motorszám:
a hengertömbbe beütve, motortípustól függő helyen (három lehetséges hely).

Motorkód:
a típustáblán,
az adathordozó matricán.

Előírt tüzelőanyagfajtát, gumiabroncs méretet, névleges gumiabroncs levegőnyomás:
a tüzelőanyagbetöltő nyílás fedelén található matricán

Környezetvédelmi osztály besorolás (kód)
Benzinmotornál: 9
Dízelmotornál: 10
 

A típustábla értelmezése (bal oldali középső oszlopon, alul):
első sor: az európai típusjóváhagyás száma
második sor: VIN
harmadik sor: jármű műszakilag megengedett össztömege
negyedik sor: a járműkombináció megengedett össztömege
ötödik sor: műszakilag megengedett tengelyterhelések tengelyenként (1. tengely)
hatodik sor: műszakilag megengedett tengelyterhelések tengelyenként (2. tengely)
hetedik sor : fék nélküli pótkocsi megengedett össztömege
oldalt a motorkód

 

 

Fényvető

Jóváhagyási jelek a fényvető test oldalán.
Xenon fényvetővel is szerelik. Szükséges tartozék: fényszóróüveg mosó, automatikus terhelésfüggő előrevilágítás-állítás.
Az előrevilágítás állítás jeladóit, működtető karjait ellenőrizzük az alsó átvizsgálásnál.
A fényvetőn állítani csak gyári (VAS 5051 vagy gyári hasonló), illetve ezt a funkciót a gyárival egyenértékűen teljesítő többmárkás rendszerteszterrel csatlakoztatásával lehetséges. Az alapbeállítás funkcióban lehet az állítást elvégezni, különben az különben nem fog előírtan működni az automatikus vetítésitávolság-állítás.

Fékvizsgálat

Összekerékhajtású változat (Octavia 4x4, Octavia Scout)
Haldex AWD rendszer. Hátsókerék hajtás elektronikusan vezérelt Haldex tengelykapcsolóval. A gépkocsi jó tapadású úton tisztán elsőkerékhajtású. Az első kerekek csúszásától függően válik összkerékhajtásúvá. A nyomatékátvitel fordulatszám- különbséggel arányos.

Hagyományos hajtású görgős fékerőmérő próbapadon mérhető. Az autó mérendő tengelyével a fékpadi görgőágyba állás után a motort le kell állítani (ki kell kapcsolni a gyújtást)! Járó motorral az autó kilép a padból, illetve hajtáslánc sérülés következhet be. A szervóhatás a motor kikapcsolása után a fékvizsgálathoz még elegendő lehet.

A Skoda Octavia modelleket előszeretettel tuningolják mind a motort, midn a felfüggesztést, futóművet illetően („ültetés”, lengéscsillapítás, kerékméret, nem engedélyezett világítás stb.