A rejtélyes trike-ok
Az ember már csak olyan, hogy tart attól, amiről kevés információval rendelkezik. Talán ezért is van egyfajta emberi és szakmai idegenkedés a 3 kerekű motorkerékpároktól, hisz ezen „extrém” kerékképletek egyedi technológiai megoldások speciális ismereteit feltételezik, amelyek mély, részletes járműspecifikus tudással diagnosztizálhatók biztonsággal. Mi következik ebből? Szélesíteni kell ezen tudásbázist ahhoz, hogy „megtörjön a jég”, és jogalkotói támogatással végre rendeleti technológiákkal – lásd pl. fékmérés – egységes vizsgálati szemlélet alakuljon ki az L5e járműkategóriák terén is.
Induljunk egy kis történeti áttekintéssel. A kalandmotorkerékpár-szegmens többé-kevésbé a BMW R80G/S 1980-as piacra dobása óta létezik, melynek napjaink egyik koronázatlan királya a Can-Am kanadai 3 kerekű motorkerékpár-család. Ebből a portfólióból kiemelkedik a Canyon konstrukciója, amelynek jellegzetessége a márka meglévő fordított trike architektúrája, amely már megtalálható a Ryker és Spyder F3 és RT modelleken is.
Alapfelszereltség a túraközpontú LED-es világítás, a túra padlódeszkák, az adaptív habszivacs ülések deréktámasszal és a levehető vezetőtámlával, az enduro csúszásgátló lábtartók, az állítható lábtartók, a sebességtartó automatika, a kormányvezérlő modul, a kesztyűtartó saját USB-porttal, memóriafunkcióval, fűtött vezető- és utasfogantyúkkal, állítható alsó és felső oldalsó szélterelővel, valamint 10,25 hüvelykes érintőképernyővel, BRP Connect és Apple CarPlay funkcióval.
A Canyon kínálata bőséges technológiával is rendelkezik, beleértve – de nem kizárólagosan – a menetstabilizáló rendszert, a kipörgésgátló rendszert, a blokkolásgátló fékrendszert, a dinamikus szervokormányt, a digitálisan kódolt biztonsági rendszert és a dombtartás vezérlését. Négy vezetési módot is tartalmaz (Sport, All-Road, Rally és Normal). A Redrock felszereltségi szint alapfelszereltségként egy tolatókamerát is kap.