Célkeresztben a motorkerékpárok szervize
Egészen 2022. augusztus 6-ig kellett az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet módosításával várni arra, hogy végre a jogalkotás lépéseket tegyen annak érdekében, hogy a motorkerékpárok szervize is követelménykeretek közé kerüljön. Ha körülnézünk útjainkon, akkor nem tagadható, hogy az Le járműkategória milyen jelentős számban képviselteti magát közlekedési partnerként. Az is kétségtelen, hogy a „motorizációs forradalom” e járműkonstrukciókat is elérte, gondoljunk csak az elektromos hajtású változatok megjelenésére. Viszont eddig egy „fekete lyukként” tekinthettünk a szervizükre, hisz az ún. gépjárműfenntartói szabályrendszer nem is foglalkozott velük, így mind a járműtulajdonosoknak, mind maguknak a szervizeknek a kölcsönös szolgáltatási, közlekedésbiztonsági javítóipari struktúra „ad hoc” módon állt rendelkezésre egymásra épülő jogbiztonsági támogatottság nélkül.
Az e területen érintettek persze jogosan húzhatják fel a szemöldöküket, hisz pl. a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról már 2004. 09. 01-jétől a mellékletében a rendelet hatálya alá tartozónak tekintette a 4. pontban a „személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartását és javítását”. Viszont ennek végrehajthatósági háttere nemes egyszerűséggel az Le kategóriára vonatkozóan nem volt biztosított, hisz a már említett, többször módosított 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet a rendelet hatályának jelölésénél 2022. augusztusáig a „kivéve motorkerékpár” követelményt rögzítette. Ha szeretnénk viccelődni, akkor persze megideologizálhatnánk, hogy immár „18 évesen nagykorúvá kellett a problémának érni”, de látni fogjuk a számok tükrében, hogy immár ismeretlen okok miatt túl sokáig vártunk a rendezés elkezdésére.