Le kategória, azaz a motor- kerékpárok – 1. rész

Az újkori filmtörténet egyik remekműve „A bombák földjén” című amerikai háborús film, ahol a „bombaosztag tagjai nap mint nap bombákat hatástalanítanak a háborús övezetben”. Talán túlzónak tűnhet sokak számára, de a mindennapokban a vizsgabiztosok sokszor hasonló kihívásokkal néznek szembe a műszaki vizsgáztatás során, ahol a közúti közlekedésbe az ő feladatuk nem kiengedni a közlekedésbiztonságilag veszélyes járműveket úgy, hogy egyes esetekben ismeretek, naprakész információk hiányában „kell hatástalanítaniuk olyan detonátorokat”, melyek az ő felelősségük, de eszköz, tudás, adatbank, egyes vizsgatechnológiai elemek és központilag elfogadott technológia nélkül bizony a „bombák, aknák földje” marad. Az élet kegyetlen és sokszor vagy jogi úton pl. egy-egy hatósági ellenőrzés alkalmával, vagy netán bírósági eseteknél, de igazolhatóan az utakon is – és ez a nagyobb baj! – történhetnek „detonációk”, amikor mégsem sikerült a hatástalanítás.
Ezek ismeretében tervezünk egy olyan cikksorozatot indítani, amely havonta egy-egy járműkategóriára, netán járműfajtákra vetítve megpróbál segíteni abban, hogy néhány „aknára” felhívja a figyelmet, melyek számszerűsítve kerülhetnek akár 500 ezer Ft-os büntetési tételbe a hatósági ellenőrzések „következményeként”, időszakos vizsgabiztosi eltiltásokba, de szélsőséges esetekben emberéletekbe a közúti közlekedés során. A járműfenntartókat is alapjaiban érinti a problémakör, hiszen sok esetben ők készítik fel a vizsgára a gépjárművet vagy pótkocsit.
Ahogy az alcímben is látható, jelen publikáció a motorkerékpárokra fókuszál. Itt talán a legnagyobb taposóakna a fékmérés, hisz mondjuk ki, hogy a fékpadokban való kerekenkénti/tengelyenkénti mérésnél még mindig nem tudjuk megmondani, hogy a fékerőre, lassulásra, lefékezettségre vizsgált Le kategóriás jármű, ha egyáltalán vizsgálható, a közúti közlekedésre valóban alkalmas-e?
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője