Le kategória, azaz a motor- kerékpárok – 1. rész
Az újkori filmtörténet egyik remekműve „A bombák földjén” című amerikai háborús film, ahol a „bombaosztag tagjai nap mint nap bombákat hatástalanítanak a háborús övezetben”. Talán túlzónak tűnhet sokak számára, de a mindennapokban a vizsgabiztosok sokszor hasonló kihívásokkal néznek szembe a műszaki vizsgáztatás során, ahol a közúti közlekedésbe az ő feladatuk nem kiengedni a közlekedésbiztonságilag veszélyes járműveket úgy, hogy egyes esetekben ismeretek, naprakész információk hiányában „kell hatástalanítaniuk olyan detonátorokat”, melyek az ő felelősségük, de eszköz, tudás, adatbank, egyes vizsgatechnológiai elemek és központilag elfogadott technológia nélkül bizony a „bombák, aknák földje” marad. Az élet kegyetlen és sokszor vagy jogi úton pl. egy-egy hatósági ellenőrzés alkalmával, vagy netán bírósági eseteknél, de igazolhatóan az utakon is – és ez a nagyobb baj! – történhetnek „detonációk”, amikor mégsem sikerült a hatástalanítás.
Ezek ismeretében tervezünk egy olyan cikksorozatot indítani, amely havonta egy-egy járműkategóriára, netán járműfajtákra vetítve megpróbál segíteni abban, hogy néhány „aknára” felhívja a figyelmet, melyek számszerűsítve kerülhetnek akár 500 ezer Ft-os büntetési tételbe a hatósági ellenőrzések „következményeként”, időszakos vizsgabiztosi eltiltásokba, de szélsőséges esetekben emberéletekbe a közúti közlekedés során. A járműfenntartókat is alapjaiban érinti a problémakör, hiszen sok esetben ők készítik fel a vizsgára a gépjárművet vagy pótkocsit.
Ahogy az alcímben is látható, jelen publikáció a motorkerékpárokra fókuszál. Itt talán a legnagyobb taposóakna a fékmérés, hisz mondjuk ki, hogy a fékpadokban való kerekenkénti/tengelyenkénti mérésnél még mindig nem tudjuk megmondani, hogy a fékerőre, lassulásra, lefékezettségre vizsgált Le kategóriás jármű, ha egyáltalán vizsgálható, a közúti közlekedésre valóban alkalmas-e?