A Continental szállítja a Ford új motorcsaládjához a turbótöltőt
Az új motorcsalád 3-hengerű, 1 literes, közvetlen befecskendezésű Otto-motor, 74–88 kW teljesítménnyel. Ebből a motorcsaládból kap erőforrást idén a Ford Focus, majd a Ford C-Max és a teljesen új B-Max. A töltőt kis forgó tehetetlenségi nyomaték jellemzi, így a motor terhelésváltozását gyorsan követi. (Minél kisebb egy forgó test tehetetlenségi nyomatéka, annál könnyebb a testet – esetünkben a turbótöltő forgórészét – forgásba hozni.)
A turbina átmérője 38 mm, a maximálisan megengedett kipufogógáz-hőmérséklet 1050 oC. A töltő maximális fordulatszáma 240 000 min-1 (másodpercenként 4000 fordulat). A kipufogóoldali szabályozást megkerülő szelep végzi (wastegate), „vákuum-labda” működtetéssel, a kompresszoroldalon visszakerengető szelepet találunk, mely a töltő lelassulását csökkenti a fojtószelep zárásakor, valamint megakadályozza a szivattyúzást.
A turbótöltőt Németországban, a Schäffler lahri üzemében gyártják, az üzem termelési kapacitása 2 millió darab évenként.