HKM - kerékagycsonkállvány-modul az SKF-től

Az SKF folyamatosan keresi az új autóipari konstrukciós megoldásokat, ezek egyike a „HKM” (Hub Knuckle Module), a kerékagycsonkállvány-modul. Az első generációs kerékagyegység szerelvényébe integráltak egy alumínium csonkállványt. A HKM az SKF által kifejlesztett görgőzési eljárással kapcsolódik a csonkállványhoz, így rögzül a kerékagycsapágy külső futógyűrűje a csonkállványhoz. Ezzel a költséghatékony megoldással a szerelőnek kevesebb időre van szüksége az alkatrészek cseréjéhez, mert minden egybe van építve.

A HKM típus fő jellemzői:

1. Lehetővé teszi könnyűfém csonkállvány használatát

2. Szükségtelenné teszi a csapágy csonkállványhoz való csavarozását

3. Csökkenti a rendszer költségeit

4. Csökkenti a tömeget

5. Lehetővé teszi a besajtolásos csapágyrögzítés használatát könnyűfém csonkállvány esetén

6. Képessé teszi az első generációs csapágyakhoz az ABS-integrációt

7. „Kattogó hang” gátlás a bepréselt csapágyaknál

8. A HKM cseréjéhez nincs szükség speciális szerszámra.

Más módszerekkel összehasonlítva a HKM sokkal jobban megtartja a csapágyat a csonkállvány belsejében.

Emellett a HKM korszerű kivitele a javítás szempontjából is különleges előnyöket kínál: a csonkállvány és a csapágy egyetlen egységként szerelhető, a hagyományos bepréselt típusú csapágyakkal összehasonlítva jóval könnyebbé teszi a javítást.

Az új kerékcsapágy-kialakításnak az előnyei 4 pontban foglalhatók össze:

1. Csökkenő tüzelőanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás a beépített alumínium csonkállványoknak köszönhető jelentős tömegcsökkenés miatt – ami tengelyenként akár a 3 kg-ot is elérheti.

2. Nagyobb kényelem a vezető számára: ezentúl kattogó hang kiküszöbölve.

3. Közvetlenül kihat a fék tartósságára és növelt merevségére.

4. Növekvő biztonság az ABS-rendszer jobb jelpontossága miatt.

Jelenleg a Ferrari Californiát szerelik ezzel az új kerékcsapágy-megoldással, de a vezető autógyártók most vizsgálják annak lehetőségét, hogy miként használhatnák a HKM-megoldást az általuk gyártott gépkocsikban.

Roberto Marossero úr, akit 2010 márciusában neveztek ki az SKF autóipari alkatrészpiaci területének kerékcsapágy-termékmenedzserévé, egy interjúban tolmácsolta egyik vevőjük legújabb megállapítását. Amikor egy új kollégája megkérdezte tőle, hogy „minek a rövidítése az SKF”, a következőt válaszolta: az S – Success (a siker), a K – Knowledge (a tudás), az F – Future (a jövő). Három olyan kulcspont, amelyek a százéves történelem és a folyamatos újítás mellett döntő fontosságúak a viszonteladók számára, amikor vevőiket érintő beszerzési döntéseket kell hozniuk.