Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. december | Olvasson bele!

Morog, ha feszül

hirdetés

Egy 2001-es évjáratú Fiat Puntót hozott egy ismerősöm, azzal a problémával, hogy menet közben morgó hangot hallat a jármű. (Motorkód: 188A.5000; 1.2 16V).

Menet közben valóban volt ilyen hang, de első hallásra kerékcsapágynak hittük. Felemelve, egyik csapágy sem mutatkozott rossznak. Abban maradtunk, hogy a téli gumikat lecseréli, és ha ezután is morog, akkor a két első csapágyat kicseréljük. Néhány nap múltán meg is jelent, és mondta, hogy hozott két csapágyat, cseréljem ki, mert ha lehet, most még jobban morog. Kicseréltem a csapágyakat, a menetpróba nem mutatott hibát. Gondoltam, ezt megúsztuk ennyivel, szerencsére jó lett. 1 hét múlva ismét jelentkezett az ismerősöm, hogy morog újra az autó, és csúszik a kuplung. Megrendeltem a kuplungszettet, és kicseréltem. Összeszereléskor derült ki, hogy mi okozza a rendellenes morgást. A váltó hátsó részén van a tartóbak. Véleményem szerint, ez az autó korábban sérült volt, és a nyúlványt szakszerűtlenül javították. Ugyanis 10 mm eltérés volt a váltó és a fül között, így nem lehetett összecsavarozni a tartóval. Amikor a helyére kínlódtuk, és mentünk egy kört, morgott. De ha nem feszítettük a helyére, akkor nem morgott. A differenciálmű morgott, ahogyan a bal oldali féltengely feszítette. Egy lakatos barátom helyrehozta a nyúlványt, így már nem volt eltérés a két oldali tengelytávolság között. A biztonság kedvéért kicseréltük az összes csapágyat a váltóban, és a differenciálműben. Azóta jól működik az autó.

hirdetés

(JeL)

(A szerkesztőségben az a mondás jutott erről eszünkbe, miszerint is „Mérd sublerrel, jelöld krétával és rúgd be lábbal!”)


Kapcsolódó dokumentum:


43


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés