Az első, változó szelepvezérlésű dízelmotorral szerelt Mitsubishi

A Mitsubishi új crossover modelljében, az ASX-ben debütált a japán gyártó első, változó szelepvezérlésű dízelmotorja. Az 1,8 literes erőforrás 110 kW teljesítményű, maximális forgatónyomatéka 300 Nm.

A CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a Mitsubishi több technológiát alkalmazott egyidejűleg: többlépcsős common rail befecskendezést akár 2000 bar befecskendezési nyomással, változtatható turbófeltöltő-turbinageometriát, részecskeszűrőt és – dízelmotor esetén először – változó szelepvezérlést.

A MIVEC-technológia (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) a japán gyártó benzines motorjaiból lehet ismerős, és persze más gyártók is már régóta használják a változó szelepvezérlést, de nem dízelmotornál. Fontos eredmény a 14,9:1-es sűrítési viszony, amely kis értéknek számít dízelmotoroknál. A tüzelőanyag-fogyasztás kedvezően kis értékű, az összkerék-hajtású ASX 5,7 litert, míg az elsőkerék-hajtású változat 5,5 litert fogyaszt 100 kilométerenként. A változó szelepvezérlés másik, közvetlenül érezhető hatása a motor nyugodtabb futása és könnyebb indítása.