Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Delphi Multec CR a VW Polo Blue Motion számára

A Volkswagennel való több mint egyéves közös fejlesztés után a Delphi szállítja az új, 1,2 literes, 3 hengerű Volkswagen Polo BlueMotion TDI számára a common rail befecskendező-rendszert. A Delphi Multec® mágnesszelepes injektorának legutolsó fejlesztése és a Delphi szivattyú (DFP6) következő generációja segíti hozzá a Polót ahhoz, hogy CO2-kibocsátása csak 87 g/km értékű és fogyasztása 3,3 l/100 km legyen.

A CR-rendszer egy befecskendezési ciklusban hat részre tudja osztani a befecskendezést, amely nagyon nyugodt lefolyású égésfolyamathoz vezet, és ezáltal lecsökkenti az NVH (zaj/rezgés/érdesség) szinteket. A Delphi az új DFP6 nagynyomású szivattyúja az 1,2 literes TDI-motorban 1800 bar maximális nyomással dolgozik, de képes 2000 bar maximális nyomás előállítására is a viszonylag kis, 0,42 cmlökettérfogat-értékkel. A szivattyú fordulatszáma ennél a motornál megegyezik a motor fordulatszámával.

hirdetés

Egy szivattyúbütyköstengely-fordulatra két szivattyú-munkaütem jut. A Delphi-kialakítás egy további előnye a különleges görgős és csúszópapucsos mechanizmus. A görgős, csúszópofás mechanizmust – a Delphi által szabadalmaztatott statikus csúszópapucs-vezetőlap segítségével – csökkentett nyomatékigényre, kevesebb mozgó tömegre és zajra optimalizálták. Az alkatrészeket egyenesen a házba sajtolják úgy, hogy a pofák megvezetése – eltérően a korábbi megoldásoktól – a szivattyú működése során nem rezeg, ezzel a mozgó tömeget alacsonyan tartva, lehetővé teszi egy kisméretű dugattyú-visszatérítő rugó beépítését és egy optimális házgeometriát. A DFP6 szivattyúegység tömege nem több, mint 2,4 kg.

A Volkswagen Polo BlueMotion modellhez a Delphi szállítja a lopás- és indításgátló rendszert, hűtőt, A/C kompresszort, melyet a Delphi Thermal divíziójának balassagyarmati gyárában gyártanak.


Kapcsolódó dokumentum:


9


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés