Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Kis dízelmotor a Renault-tól

A Renault és az AVL List közösen fejleszt egy dízelmotort, melynél a downsizing (méretcsökkentési) technológia segítségével próbálják a tüzelőanyag-fogyasztást minél lejjebb szorítani. Az 1,05 literes, háromhengerű dízellel új fogyasztási csúcsokat döntenének meg.

hirdetés

Az erőforrás teljesítménye 64 lóerőtől 110 lóerőig terjedhet, így a számos Renault-modellben alkalmazott 1,5 literes négyhengeressel egyenrangú. Az ún. „agresszív downsizing dízelmotorokhoz” koncepció (röviden ADD) jóvoltából készült erőforrásokat a fejlesztőpartner AVL szerint olyan, legfeljebb 1500 kg tömegű típusokhoz lehetne felhasználni, melyeket jelenleg általában maximum 2 literes dízelmotorokkal szerelnek. A piaci bevezetés ellen szól még azonban a nitrogén-oxid-utókezelő rendszer nagy költsége – erre az Euro 6-os emissziós határértékek teljesítéséhez van szükség. Megoldandó feladat a vibráció kérdése is, melyet a nagy forgatónyomatékú háromhengeres motor kelt az alsó fordulatszám-tartományokban. A konkurensek közül a Smart Fortwo-ban és a Volkswagen Polóban dolgoznak sikeresen háromhengeres dízelmotorok.


Kapcsolódó dokumentum:


7


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés