Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Kínában 2012-ben csaknem egymillió villamos autót gyártanak

Kínában egyre inkább elterjedőben vannak a villamos autók. 2012-ben az országban gyártott autók 5%-a már villamos hajtású lesz.

hirdetés

Az átállás könnyű lesz, mivel már manapság is 80 millió villamos hajtású kerékpár fut az utakon, és számuk évente 20 millióval nő. A kínaiak az akkumulátor-gyártásban is nagy energiát fektetnek be, 8 beszállítót is foglalkoztatnak, forgalmuk meghaladja az 1 milliárd eurót. Herbert Kohler, a Daimler elektromobilitási fejlesztője az akkumulátorok fejlesztését a gyártók egyik fő kompetenciájának tartja, az akkumulátort pedig egy olyan komponensnek, amely jellemzi a gyártót. Wolfgang Bernhart, a Roland Berger vállalati tanácsadó cég munkatársa azonban előnyöket lát az akkumulátorok szabványosításában. Az egységes rendszerek ugyanis döntően csökkenthetik az előállítás költségeit. A legtöbb szakember ennek ellenére egyetért abban, hogy 20 év múlva még mindig a belső égésű motor lesz a legelterjedtebb erőforrás. Kínában a politika támogatja a villamos autók elterjedését. Hasonló a helyzet a németországi Baden-Württemberg tartományban is, ahol Helmut Rau tartományi miniszter 28,5 millió eurót biztosít alternatív hajtási koncepciók kifejlesztésére. A közelmúltban Stuttgartban egy szimpóziumot is tartottak, melynek témája az automobil jövője volt. 750 autóipari mérnök vett részt a konferencián, melyen mintegy 80 előadás hangzott el.


Kapcsolódó dokumentum:


8


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés