Skoda Felicia 1,3 MPi - Van ez így: kétszer ugyanaz

Egyik nap egy Skoda Felicia 1.3 MPi jelentkezett nálunk, azzal a panasszal, hogy 2-3 napja erőtlen. Először hibakódot olvastam ki, melynek során hibát nem találtam a vezérlőben. Gondoltam, hogy kicserélem a gyertyákat. Meg is tettem, de nem változott az eredmény. Ekkor kerestem a raktárban egy üzemképes bontott sortrafót, és feltettem, gondolván az lesz a ludas. Ezt meglépve is változatlanul 3 hengerezett a motor. Kivettem az injektorsort, és ráindítottam.

Sejtésem szerint valamelyik injektor lesz a hibás, igen ám, de mindegyik injektor lökte a benzint. Nos, ezt nem vártam, de ha jó, akkor jó. Visszaszereltem az injektorokat, és beindítottam a gépet. Járó motornál egyenként lehúzgáltam a befecskendezők csatlakozóit. A 3. henger volt az, amelyik nem mutatott semmiféle változást. A biztonság kedvéért mértünk egy kompressziót is, de az ugye – már vártam – megfelelő volt. Nem volt mit tenni, kivettem azt a befecskendezőt, és lepróbáltam direktbe. Kattogott is, porlasztott is. Mi lehet ennek az oka, merült fel bennem a kérdés. A befecskendezőt visszatettük, és járó motornál kezdtük a hibakeresést a vezérlőbe. Ez teljesen félrevezetett. A hibakiolvasás a kopogásdetektor hibáját jelezte. Érdekes lenne, ha emiatt nem menne az a henger…

Végül maradtam eredeti álláspontomnál, miszerint befecskendezőhiba lesz. Árajánlatot kértem a befecskendezőre, ezt tudattam a tulajdonossal is, de ő azt mondta, nem kell annyi pénzért. Nem volt mit tenni, kerestem egy bontott befecskendezőt, ami egy 1,2-es Puntóból származott. Minden egyezett, így belepróbáltam. A hiba nem szűnt meg. Már-már vezérlőegységre gyanakodtam, de egyszerre hirtelen valami okból kivettem a gyertyákat, és összecserélgetve visszatettem. Megdöbbenve láttam, hogy ami eddig a 3. hengerben volt, az most az első hengerben nem megy. Tehát a gyertya is rossz, de hát ugye teljesen originál csomagból tettem bele…

A gyertya cseréje után hibátlanul működik az autó.