A Renault bemutatta új 2,3 literes dCi dízelmotorját

A Renault az új Master kishaszonjárművet egy új, 2,3 literes dCi dízelmotorral látta el.

Az erőforrás három teljesítményvariánsban létezik, 100, 125 és 150 lóerővel. A jövőben a Renault–Nissan Szövetség által gyártott több autótípust is ezzel a motorral fognak szerelni. Az új erőforrás alapja a 2 literes dCi (M9R), melyet a Lagunában és az Espace-ben használnak, és a 2,5 literes dCi-t (G9U) és a négyhengeres 3,0 dCi-t (ZD30) váltja le. Ez utóbbi erőforrást nem szabad összetéveszteni a V6 dCi-vel, melynek ugyancsak 3 liter a hengerűrtartalma, és továbbra is használják a Laguna modellben. A Renault így folytatja downsizing stratégiáját, miközben csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást, de a teljesítmény sem csökken. Az új Masterben az új motor a 2,5 literes dCi-t váltja le az elsőkerék-hajtású modellekben és a 3 literes dCi-t a hátsókerék-hajtásúakban. Átlagban 1 liter tüzelőanyaggal fogyaszt kevesebbet 100 kilométeren, és akár 2,7 literrel kevesebbet is hátsókerék-hajtású modellek esetén. A CO2-kibocsátás átlagban 10%-kal csökken, míg a maximális forgatónyomaték 30 Nm-rel nő, valamint költséghatékonysága is jobb. Az új erőforrást kizárólag a franciaországi Cléon üzemben fogják gyártani.