A Subaru CVT váltója

„Lineartronic” néven mutatkozik be a Subaru következő generációs váltója, a hosszanti elhelyezkedésű lánchajtásos CVT váltómű, melyet összkerékhajtású autókhoz fejlesztettek ki.  Ez váltja fel a hagyományos automatikus sebességváltókat. Az új CVT váltót a 2,0-s és 2,5-ös motorokkal szerelt Legacy és Outback modellekbe szerelik. A hagyományos automatikus váltóhoz viszonyítva a Lineartronoc-kal szerelt 2 literes benzines Legacy limousine EU tesztciklusban 0,5 literrel kevesebbet fogyaszt.

A CVT tárcsái között olajban fémlánc (lánchevedert) fut, és nem Bosch gyártmányú ízelt tolóhevedert. Az indoklás szerint ezzel nagyobb nyomatékot tudnak átvinni és a hatásfok is 5%-kal nagyobb. A láncot a LuK fejlesztette és gyártja, melyet korábbról ismerhetünk az Audi Multitronic konstrukcióból is.
A benzinmotoros változatokhoz 300 Nm-es a váltó (a Legacy 2 literese 196 Nm max. nyomatékú), de már fejlesztik dízelmotorhoz is, ide 350 Nm szükséges.

A primer tárcsapárt, mely a főtengelyhez képest tengelyeltolású, fogaskerék hajtja, ezzel is csökkentve a váltómű szélességét (lásd az ábrát). A variátor olajáramlásból adódó veszteségeit, valamint a láncsúrlódásokat és hidraulikus nyomásveszteségeket csökkentik azzal, hogy pontosan az átviendő forgatónyomaték szerint vezérlik a hidraulikus nyomást.

Mivel a CVT váltó a két variátor tárcsapár elmozdításával változtatja a sebességfokozatot, így jóval nagyobb a helyigénye, mint a hagyományos automata, vagy kézi sebességváltóknak, ahol nem szükséges ekkora mozgástér biztosítása. A tolóhevederről láncosra történő átállás lehetővé teszi a tárcsapárok kisebb méretét, ezzel is helyet spórolva.

A CVT nem csak fokozatmentes hajtást tud adni, megteremti a kézi fokozatváltás lehetőségét is, egy hatfokozatú kézi kapcsolású módot, melyben a kormányon elhelyezett kapcsolókkal lehet le-fel váltani a fokozatok között. A CVT teljes áttételi átfogása 6,3. A kapcsolási válaszadási idő (a kapcsolás gyorsasága) 100 milliszekundumos.