A Mahle szerint a középkategóriában elérhető a 4 literes benzinfogyasztás
Dr. Heinz K. Junker, a Mahle elnökségi tagja még jelentős potenciált lát a tüzelőanyag-fogyasztás megtakarítás területén, hibridizáció nélkül is.
Szerinte elérhető a 100 kilométerenkénti 4 literes átlagfogyasztás az 1400 kg tömeg körüli, benzinmotoros, középkategóriás járművek esetén.
Ehhez a motoron belüli súrlódást kell csökkenteni, hatékony és részben elektromos segédberendezésekre, intelligens AGR-re, turbófeltöltésre, változtatható szelepvezérlésre, valamint downsizing-ra van szükség. Egy, a Mahle által downsizing koncepcióval összeszerelt, 1,2 literes Otto-motor már most kb. 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint egy hasonló teljesítményű szívómotor, körülbelül kétszer akkora hengerűrtartalommal.
Junker szerint a CO2-kibocsátás a belső égésű motorok és az autó optimalizálásával 40 százalékkal csökkenthető, méghozzá mindössze 2–3000 euró többletköltséggel autónként.
Ez a koncepció azonban már a hibridizációt is magában foglalja. Junker felhívta a figyelmet arra is, hogy az előrejelzések szerint a villamos autók részaránya a következő évtizedekben sem fogja meghaladni az 5 százalékot, a vezető szerep pedig továbbra is a klasszikus belső égésű motoré marad – vagy egyedüli meghajtásként, vagy egy villanymotorral párban, hibridként. Ezért fontos feladat az Otto- és dízelmotorokat minél inkább környezetbaráttá tenni.