Segmo, quad, mopedautó és a biztosítás

Az Autótechnika 2009. évi 4. számában olvashattuk az új 14/2009. (III. 31.) KHEM rendeletet, melynek a biztosításokra is kiható következményei vannak. Ennek legfontosabbika az, hogy a segéd-motorkerékpárok, quadok, moped- autók egyértelmű besorolást kaptak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifákban. Illetve maradtak még olyan járművek, melyekre továbbra sem köthető/kötendő kötelező felelősségbiztosítás.

Három csoportra osztva a következőket érdemes tudni.

1) Segédmotoros díjtarifa szerint biztosítandó az L6e járműkategória.

Summázva a legfontosabb paramétereket:
– 50 cm3 vagy az alatti benzinmotoros,
– 4 kW alatti dízel- vagy elektromotoros,
– 350 kg száraz tömeget meg nem haladó két-, három-, négykerekű segéd-motorkerékpár. (Az akkumulátor és a járművet feltöltendő folyadékok nem számolandók bele, ezért az igazoló lapon nagyobb tömeg is szerepelhet.)

2) Motorkerékpár (L7e) díjtarifa szerint kell biztosítani:
– 50 cm3 feletti benzinmotoros,
– 4 kW feletti dízel- vagy elektromotoros, forgalmi engedéllyel rendelkező járműveket.

3) Sportolásra, terepmotorozásra használt, uniós tanúsítvánnyal rendelkező, 15 kW teljesítményt meghaladó járművek.

Ezekre nem köthető kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás. Fontos tudni, hogy általában a lakásbiztosításokhoz árult magánszemélyi felelősségbiztosítás sem nyújt ezen járművek vezetésekor fedezetet.

A műszaki vizsgán már kérik a biztosítási fedezet meglétét, így a többi jármű vizsgáztatásához hasonlóan kell felkészülni ezen esetekben is.