A downsizing stratégiát a sorozatgyártású típusoknál is alkalmazzák

Az idei Bécsi Motorszimpóziumon mutatta be a Volkswagen a TSI-motorcsalád legújabb tagját, amely 1,2 literes és 105 lóerő teljesítményű. Bemutattak egy 1,6 literes TDI-motort is, amely 3 teljesítményszinttel lesz kapható – 75 lóerő (csak a Polóhoz), 90 lóerő vagy 105 lóerő teljesítménnyel. A Volkswagen célja a jövőbe mutató downsizing – méretcsökkentési – stratégiával gyártott erőforrások arányát tovább növelni a TSI- és TDI-motoroknál, egyre kisebb hengerűrtartalommal.

Dr. Jens Hadler, a Volkswagen erőforrás-fejlesztési vezetője szerint a belső égésű motorokban rejlő potenciált még messze nem aknázták ki teljesen. A két új motor hatásosan mutatja be, a Volkswagen hogyan kívánja csökkenteni a CO2-kibocsátást és a tüzelőanyag-fogyasztást. Az 1,2 literes TSI- és az 1,6 literes TDI-erőforrásokkal a Volkswagen következetesen terjeszti ki a downsizing stratégiát a tömegmodellekre is. Az 1,2 literes TSI-erőforrás teljessé teszi a Volkswagen TSI motorcsaládját. A négyhengerű motor legfőbb technikai vívmányai az újonnan kifejlesztett égési folyamat közvetlen benzinbefecskendezéssel és kombinált turbófeltöltővel, továbbá a könnyűszerkezetes építésmód, alumínium forgattyús házzal. Az 1,6 literes TDI-motor fog az összes jövőbeli négyhengerű dízelmotor alapjául szolgálni a Volkswagennél. Az alacsony CO2-kibocsátásért a motorhoz közeli dízel részecskeszűrő és az elé kapcsolt oxidációs katalizátor felel. Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 5-ös emissziós normát, és még idén megjelennek a Polo és a Golf modellekben.