Blokkolásgátló rendszer motorkerékpárokhoz

A Continental egy új, motorkerékpárokba építhető blokkolásgátló rendszert (MAB – Motorcycle Anti-lock Brake System) dobott piacra. A rendszer fejlesztése csupán 16 hónap alatt valósult meg, köszönhetően a Continental személyautó ABS-fejlesztésekben szerzett ismereteinek.

A MAB tömege csak 1,2 kg, és így könnyen beépíthető számos motorkerékpárba. Az új rendszert először az Aprilia három modelljébe szerelik, ezek a Mana, a Shiver és a Dorsoduro. A Continental a BMW-vel közösen két éve már kifejlesztett egy ABS-t kétkerekű járművekhez. A németországi felmérések alapján minden ötödik motorkerékpárral történő esést a blokkolt első kerék okozza, és minden bukás megkétszerezi a halálos balesetek kockázatát. A fejlesztők szerint a rendszer alkalmazásával a blokkolt első kerekek okozta esések 93%-a megakadályozható. A motorkerékpár-gyártók az alapkivitelű ABS-hez egyéb opciókat is választhatnak. Ezek a következők lehetnek:

– Hátsókerékfelemelkedés-felismerés (RLF – Rear-wheel Lift-off Protection): beépített féknyomásszenzor beépítésével a rendszer finom hidraulikanyomás-modulációt tud végezni az első kerék fékkörénél, ha fennáll a hátsó kerék felemelkedésének a veszélye.

– Kipörgésgátló (MHG – Motorcycle Hold & Go): kigyorsításkor, csúszós útfelületen segíti a motorvezetőt a maximális vonóerő átadásában.