2008-ban is a Fiat nyerte a volumenmárkák CO2-kibocsátási versenyét

A JATO Consult, a JATO Dynamics autóipari piaci intelligenciaszolgáltató cég elemzéssel foglalkozó részlege nemrégiben összeállított 2008-as CO2 -tanulmányából a napokban napvilágra hozott néhány izgalmas részletet. A tanulmány rámutat, hogy 2008-ban is a Fiat került a dobogó legfelső fokára az eladásokkal súlyozott CO2 -kibocsátási listán a volumenmárkák között 133,7 g/km-es értékkel, amely az elért értékek közül a legalacsonyabb Európában. Tavaly 137,3 g/km-rel lett győztes az olasz márka.

 

A Peugeot lett 138,1 g/km-rel a második, egyben a Fiaton kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA-testvér Citroën szerezte meg a harmadik helyet 142,4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2 -kibocsátási értékeit, elsősorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetően. A top 5-ben még a Renault (142,7 g/km) és a Toyota (144,9 g/km) kapott helyet. „Ha a kibocsátási számokat Európa legjobbjai szemszögéből nézzük, akkor nem változott a 2007-es sorrend” – mondja David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője. „A BMW kimagaslóan teljesített az abszolút legnagyobb mértékű kibocsátási csökkenéssel, különösen, ha figyelembe vesszük a roppant széles termékskálájukat. Azonban holisztikusan 2008-ban is a Fiat nyerte a volumenmárkák CO2 -kibocsátási versenyét nézve a piacot is fantasztikus az eredmény. A teljes piacot nézve átlagosan 5,3 g/km a csökkenés mindössze 12 hónap alatt. Ez az eredmény az egész üzletág dicsőségére válik. A JATO azt is kiemeli, hogy a gyártók a kibocsátás csökkentésére irányuló ellentétes trendek ellenére javítják CO2 -kibocsátási mutatóikat. Di Girolamo így folytatja: „az egyre komolyabb biztonsági követelmények elterjedése, valamint a növekvő kényelemigény egyre csak növelik az autók tömegét és súlyát, mely faktorok egyértelműen felfelé tolnák a CO2 -kibocsátási értékeket. De mindezek ellenére a gyártóknak sikerül egyre nehezebb, kényelmesebb és biztonságosabb autókat előállítaniuk a kor környezetvédelmi elvárásaihoz alkalmazkodva.” A top 10-es lista eladási számokkal súlyozott átlag CO2 -kibocsátási értékek alapján lett összeállítva. Az ACEA és az EU közötti korábbi, CO2-kibocsátás-csökkentésre irányuló megállapodása alapján a 2008-as év egyben egy célév is volt, melyben a gyártó csoportoknak 140 g/km-re kellett csökkenteni az általuk gyártott személyautók átlagkibocsátását. Bár a teljes piacnak nem sikerült ezt az értéket elérni, a 2008-as összpiaci átlag 153,7 g/km lett, azonban a Fiat-csoportnak, valamint a PSA – Peugeot, Citroënnek sikerült teljesítenie a célt 2008-ra. A következő célszám a 130g/km, melyet az iparágnak 2015 végére kell teljesítenie. A teljes JATO-elemzés 21 európai ország (ebből 19 EU-tagállam) adatai alapján készült. A teljes tanulmány az országok, márkák és a szegmensek kibocsátási értékeit hasonlítja össze, azokat összegzi, valamint a CO2-barát technológiák és az ösztönző adókedvezmények hatásait vizsgálja az egyes piacokon. A jelentés teljes terjedelmében elérhető a www.jato.com/consult oldalon (angol nyelven, 1250 angol font áron), amely az év folyamán rendszeresen frissül. További információért írjon a consult@jato.com e-mail címre. Forrás: JATO Dynamics