OP-COM felhasználóknak (de másoknak is hasznos lehet)

Az OP-COM program használata során, az EDC15M és a HDRC (TX2) rendszereken, bizonyos hibakódoknál a következő hibakódszöveg jelenik meg: „Kritikus rendszer-meghibásodás X (Lásd a vizsgálati útmutatóban a hibakódleírást)”. A márkaszervizekben használt diagnosztikai műszer, a TECH2 ugyanezt a hibakódszöveget jeleníti meg ezekhez a hibakódokhoz.

 

Az OP-COM program fejlesztése közben fontos szempont volt, hogy a hibakódok szövegezése hasonló maradjon az eredeti hibakódszövegekhez, azonban a vizsgálati útmutató a TIS 2000-ben található, amihez az OP-COM felhasználóinak nincsen hozzáférésük. Hogy ezt a kellemetlen helyzetet megoldjuk, összegyűjtöttük ezeknek a hibakódoknak a listáját, és mindegyiknél megpróbáltunk támpontot adni, hogy mik okozhatják ezeket a hibakódokat. Ezek a hibakódok általában akkor jelentkeznek, ha a rendszer több paraméter értékét összehasonlítja, és ellentmondást talál a különböző üzemi paraméterek között: légtömegáram, töltőnyomás, hűtőközeghőmérséklet, kipufogógáz-visszavezetés stb.

Mielőtt egy alkatrészt kicserélne, mindig vizsgálja meg az ok-okozati összefüggéseket! Minden esetben meg kell vizsgálni a gépjármű egyéb működési paramétereit, például a kipufogógáz visszavezetése vagy a töltőnyomás szabályozása vákuummal történik, és ezért egy rossz vákuumszivattyú is okozhatja az adott részrendszer hibájára utaló hibakódokat.

További információ: Autó-M3 Kft., Papp Levente, Vajda István Tel.: 1/306-3203. www.vezerdiagnosztika.hu