A biztonsági rendszerek már nemcsak a prémium modellek privilégiumai

„Mindenki számára elérhető biztonság” – így lehet összefoglalni a Continental Chassis & Safety divízió célját, vagyis hogy a modern biztonsági technológiákat mindegyik járműkategóriában elérhetővé tegyék. Ennek a törekvésnek a gazdasági válság is aktualitást ad, melynek hatására a kereslet a kisautók és az alsó-középkategóriás modellek irányába tolódott el. Dr. Rolf Cramer, a divízió vezetője szerint nemcsak a prémium modellekre kell koncentrálni, hanem a biztonsági technológiákat megfi zethetővé kell tenni.

 

A megoldás kulcsa az egyes biztonsági komponensek összekapcsolása lehet. Amint arról már lapunkban is beszámoltunk, 2011 novemberétől az Európai Unióban minden új járműtípust ESP stabilitáskontrollal kell felszerelni, amely már több menetdinamikai szabályozó funkcióval is rendelkezni fog. Más rendszerekkel összekapcsolva az ESP egy futómű-optimalizáló lesz, ami például az elektromos szervokormány (EPS) működésébe is beleavatkozhat. A Continental kifejlesztette a „futómű- és biztonsági vezérlő” második generációját, egy központi vezérlőegységet, amely az adatok összegyűjtésével és kiértékelésével az egyes biztonsági technológiákat össze tudja hangolni. Az egységet könnyen hozzá lehet majd igazítani az autógyártók követelményeihez és a különböző méretű autótípusokhoz. A Continental a passzív biztonságot is szem előtt tartja, így kifejlesztette a SPEED nevű (Safety Platform for Effi cient & Economical Design) légzsák-vezérlőegységet. A modulárisan felépülő légzsákvezérlés megfelel a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is, és méretezhetősége által rugalmasan hozzáilleszthető a különböző autógyártói és piaci követelményekhez. 2011-ben vezetik be a piacra az MK100-at, az elektronikus fékrendszer új generációját. Alapja egy moduláris termékcsalád, és a követelményeknek megfelelően alakítható, lehetővé teszi például a motorkerékpár ABS-t integrált fékezési funkcióval vagy anélkül, igényes ESP-funkciókat, továbbá biztonsági és vezetőt segítő funkciókat. Ide tartozik a felborulás elleni védelem (ARP, Active Rollover Protection), az utánfutó-stabilizáló rendszer (TSA, Trailer Stability Assist), a hegymeneti aszszisztens (HSA, Hill Start Assist) és az aktív követési távolság szabályozás (ACC).