Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Új üzleti modell a Mitsubishi Motors számára Európában

Figyelembe véve a világgazdasági válság szerkezetének természetét, s annak hatását az autóipar valamennyi szereplőjére, a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) úgy döntött, hogy a saját szervezetében végrehajtott szerkezeti változtatások révén proaktívan cselekedve készül fel a jövőre.

hirdetés

Ennek első példája a formatervezési és műszaki tervezési részleg összevonása egy Japánban található központban, amely tükrözi azt a régi tervet is, hogy a regionális modellektől el kell mozdulnunk a globális autók felé. Ezen elveket követve az MMC új üzleti modell megvalósítását javasolja európai leányvállalata, a Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) számára is. Az MMC globális szervezetéhez való hasonulás célja az, hogy a hatékonyabb működés, illetve az európai piacokkal és vásárlókkal kiépítendő közvetlen kapcsolat révén az MMC jelenléte megerősödjön legfontosabb globális üzleti régiójában. Emlékeztetőül: a jelenlegi MME kis összekötő irodaként kezdte meg működését 1977-ben Rotterdamban. A munkatársak száma jelenleg 335, s a cég betölti a gyártó valamennyi elvárt funkcióját a régióban. A cég ugyan sikeres volt (a 2003-as és a 2007-es üzleti évek között ráadásul folyamatosan), ám a 2007-es és a 2008-as naptári év között már 18 százalékos visszaesést tapasztaltunk
(200 045 eladott autó helyett 164 462 darab), s a régió egész iparágához hasonlóan 2009-ben további csökkenés várható. A hosszú távú sikeresség érdekében emellett az MME-nek követnie kell a Mitsubishi Motors stratégiai váltását, s egy SUV-modellekre támaszkodó gyártóból olyan márkává kell válnia, amely környezetbarát autókat és crossovereket (köztük SUV-kat) kínál – azaz proaktívan elébe megy a piac szerkezeti változásainak. Ha ezt lefordítjuk az üzleti modell nyelvére, akkor világossá válik, hogy a jelenlegi MME mérete és tevékenységi köre már nem alkalmas arra, hogy betöltse új szerepét az autóipar alapvető változásai közepette, illetve nem felel meg a Mitsubishi Motors stratégia átformálásának sem. Ebből következően az MMC a javaslat szerint átveszi és Japánba költözteti az összes járművekkel kapcsolatos funkciót (értékesítés, marketing, termékfejlesztés, üzleti tervezés s a többi), tartja a kapcsolatot az MME 34 európai disztribútorával, s koordinálja azok tevékenységét. Ezzel párhuzamosan a támogató funkciók (logisztika, tervezés és rendelés, pénzügy, emberi erőforrások, IM s a többi) az új, ám sokkal kisebb MME égiszén belül maradnak. Emellett az erősen logisztikai alapú after-sales funkciók (alkatrészek és tartozékok értékesítése és marketingje, műszaki szolgáltatás és képzés) logikus módon a Mitsubishi Motors összeurópai alkatrészközpontjába, a hollandiai Bornba kerül át, de ez is kisebb lesz. Végül pedig az új MME kiköltözik jelenlegi épületéből, az Amszterdam melletti Schiphol-Rijk-ből, és Bornban folytatja működését. Valamennyi törvényi és jogi előírás – amelyekben a Munkatanács részvétele is kötelező– teljesítése nyomán ez a javaslat sajnos az irodai munkatársak 45 százalékának elbocsátásával jár. Meg kell jegyeznünk, hogy ezek a javasolt változások nincsenek hatással a Mitsubishi Motors európai gyártóközpontjára, a NedCarra. A fenti javaslat a szükséges törvényi és egyéb jogi követelmények függvényében még változhat. A javaslat azonnal életbe lép, ha ezek a követelmények teljesültek.


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés