A SPIDAN csukló szerelése 1. rész
Szétszerelés
– minden nem cserélendõ alkatrész alapos tisztítása,
– a törés- és kopásmentesség ellenõrzése,
– a pályán és a golyón nem lehet rendellenes kopás, kipattogzódás, a kosár nem lehet törött,
– hiba esetén a csuklót ki kell cserélni.

1. A bilincs eltávolítása

2. Porvédő gumi lehúzása


3-4. A porvédő gumi megtisztítása a zsírtól, a biztosítógyűrű megkeresése és eltávolítása megfelelő fogóval, gumikalapáccsal megkopogtatva húzzuk ki a tengelyt a bordázatból

5. A gumiharmonika eltávolítása
Összeszerelés
– ha szétszereljük a csuklót, figyeljünk az eredeti helyzet megtartására, nehogy fordítva tegyük fel,
– a porvédõ illeszkedõ felületére (külsõ agy) ne kerüljön zsír,
– a porvédõ rögzítésének ellenõrzése, sem csavarodás, sem hullámosodás nem lehet. A porvédõt megfelelõ pozícióba helyezzük.

1. A porvédő gumi felhelyezése a tengelyre

2. A biztosítógyűrűt helyezzük a horonyba, ha nem sérült; ha az, akkor cseréljük!

3. A belső biztosítógyűrűt helyezzük fel a tengelyre, ha nem sérült; ha az, akkor cseréljük!

4. Ha tányérrugóval ellátott a tengely, akkor azt a megfelelõ helyzetbe felszereljük.

5. A csukló kenőanyaggal való feltöltése – csak az erre a célra szolgáló kenőanyaggal és a megadott mennyiséggel

6. A csuklót addig ütjük a gumikalapáccsal, amíg a biztosítógyűrű a megfelelő pozíciót el nem éri, ellenőrizzük a rögzített pozíciót (ne legyen elmozdítható).

7. A porvédőbe a maradék zsírt benyomjuk, ügyelve, hogy a porvédő gumi rögzítő felületére ne kerüljön zsír.

8. A porvédőt felhúzzuk a csuklóra.

9. A rögzítő bilincset a megfelelő horonyba kell beakasztani – az erre a célra kifejlesztett bilincset (nem AWAB!).

10. A bilincset célszerszámmal megfeszítjük és rögzítjük.