A SPIDAN csukló szerelése 1. rész
Szétszerelés
– minden nem cserélendõ alkatrész alapos tisztítása,
– a törés- és kopásmentesség ellenõrzése,
– a pályán és a golyón nem lehet rendellenes kopás, kipattogzódás, a kosár nem lehet törött,
– hiba esetén a csuklót ki kell cserélni.
1. A bilincs eltávolítása
2. Porvédő gumi lehúzása
3-4. A porvédő gumi megtisztítása a zsírtól, a biztosítógyűrű megkeresése és eltávolítása megfelelő fogóval, gumikalapáccsal megkopogtatva húzzuk ki a tengelyt a bordázatból
5. A gumiharmonika eltávolítása
Összeszerelés
– ha szétszereljük a csuklót, figyeljünk az eredeti helyzet megtartására, nehogy fordítva tegyük fel,
– a porvédõ illeszkedõ felületére (külsõ agy) ne kerüljön zsír,
– a porvédõ rögzítésének ellenõrzése, sem csavarodás, sem hullámosodás nem lehet. A porvédõt megfelelõ pozícióba helyezzük.
1. A porvédő gumi felhelyezése a tengelyre
2. A biztosítógyűrűt helyezzük a horonyba, ha nem sérült; ha az, akkor cseréljük!
3. A belső biztosítógyűrűt helyezzük fel a tengelyre, ha nem sérült; ha az, akkor cseréljük!
4. Ha tányérrugóval ellátott a tengely, akkor azt a megfelelõ helyzetbe felszereljük.
5. A csukló kenőanyaggal való feltöltése – csak az erre a célra szolgáló kenőanyaggal és a megadott mennyiséggel
6. A csuklót addig ütjük a gumikalapáccsal, amíg a biztosítógyűrű a megfelelő pozíciót el nem éri, ellenőrizzük a rögzített pozíciót (ne legyen elmozdítható).
7. A porvédőbe a maradék zsírt benyomjuk, ügyelve, hogy a porvédő gumi rögzítő felületére ne kerüljön zsír.
8. A porvédőt felhúzzuk a csuklóra.
9. A rögzítő bilincset a megfelelő horonyba kell beakasztani – az erre a célra kifejlesztett bilincset (nem AWAB!).
10. A bilincset célszerszámmal megfeszítjük és rögzítjük.