A VW EA 211 1.5 TSI-motor új generációja

A Volkswagen továbbfejlesztette legkelendőbb 1.5 TSI benzinmotorját, és most bemutatja a legújabb generációt, az EA 211 evo2 TSI-t az első európai modellekben. A fejlesztés eredményeként további tüzelőanyag-fogyasztás- és CO2-kibocsátás-csökkenést értek el. A négyhengerű motor kezdetben 110 kW teljesítménnyel lesz elérhető, majd az 1.5 TSI evo2 további változatai is megjelennek. A T-Roc és a T-Roc Cabriolet lesz az első olyan modell, amelyet új motorral szállítanak. Az evo2 TSI-t az év végéig más modellekben is bevezetik.

Az 1.5 TSI a Volkswagen motorpaletta kulcsfontosságú tagja, mivel világszerte számos modellt hajt meg, a T-Cross3-tól a Passat Variant4-ig. „Folyamatosan fejlesztettük a kompakt négyhengeres egységet. Mostantól jelentős tüzelőanyag-fogyasztási előnyöket és nagyon dinamikus reakciót kínál” – mondja a technikai fejlesztésért felelős vezető. „A legújabb verzió legfontosabb elemei közé tartozik az Active Cylinder Management ACTplus, a motorhoz közeli emissziószabályozó modul és a modern TSI-Evo égési folyamat.”

Az új funkciói egy pillantásra. Az EA 211 evo2 1.5 TSI legújabb fejlesztési szakaszában a fejlesztőmérnökök a három komponensre ható katalizátort és a benzin részecskeszűrőt a motor közelébe helyezték egyetlen emissziószabályozó modulban, ezzel tovább javítva a károsanyag-kibocsátás-csökkentő rendszer hatékonyságát. Ez lehetővé teszi a katalizátor nemesfémek felhasználásának csökkentését, ugyanakkor megteremti az alapot a jövőbeli kibocsátási szabványoknak való megfeleléshez.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.