Tartós átmenet

A hibrid járműveket átmeneti technológiának tekintették, de kezd nyilvánvalóvá válni, hogy ez a járműosztály valószínűleg még sokáig létezni fog.
Egyszerű oka van annak, hogy egyre több olyan elektromos jármű (hibrid, ezen belül a konnektoros változat) kerül Európa-szerte az utcákra, amelyeknek nem okoz gondot a töltés: az autók nagy része, tudatos választás ez, lakástulajdonosoké. (Nem lóghatnak töltőkábelek az emeletekről a ház előtti parkolókig, a hatóságok ezt előbbutóbb meg fogják tiltani.) Egy adat, ami idevág: a németek 77,5 százaléka városokban él, és bizonyára így van ez a többi nyugat-európai országban is.
A hibridek úgy szolgálják a környezetvédelmet, hogy közben a felhasználók autóhasználatát jelentősen nem korlátozzák. Ma egy, például VW, újgenerációs hibrid 10,4 kWh-val akár 64 km-es elektromos hatótávolságot is elér. A gyártók feladata, hogy ezt a hatótávolságot jelentősen növeljék. A benzinmotoros hibridek új generációjához nagy reményeket, piaci sikereket fűznek. A dízelmotorok a nagyobb tömeg és a bonyolultabb kipufogógáz-tisztítás miatt alig szerepelnek a hibrid koncepciókban, fogyasztáselőnyük már nem meghatározó.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője