AVL „hajtott”turbó hidrogénmotorokhoz
Az AVL és a mechanikus turbófeltöltőkre specializálódott amerikai SuperTurbo Technologies hidrogén belső égésű motorokhoz (H2ICE) kezdett turbófeltöltő fejlesztésébe. Céljuk kifejezetten haszongépjármű-alkalmazásokra összpontosítva azonosítani az innovatív, mechanikus hajtású turbófeltöltős hajtás előnyeit, melynek első alanya egy 13 literes hidrogénmotor.
A fejlesztők szándéka szerint egy rendkívül innovatív részegység kerül kifejlesztésre, amellyel a motor kipufogógáz-áramlásától függetlenül szabályozható a hengertér feltöltése. Ezt úgy szándékoznak elérni, hogy mechanikus alkatrészeket használnak a turbófeltöltő működtetéséhez. Ránézve az első képekre egy fix áttételű bolygóműves hajtást és fokozatmentes sebességváltót láthatunk.
„A hajtott turbótechnológia alkalmazása a H2ICE-nél lehetővé teszi a teljes ciklusú sovány égést a precíz levegőszabályozás révén, és javítja a motor reakcióját is” – mondta Thomas Waldron, a SuperTurbo Technologies alelnöke. „A kollektív AVL/SuperTurbo fejlesztés célja az alacsony NOx-kibocsátás, a dízelhez hasonló teljesítmény és a jobb motorhatékonyság elérése. Ez költséghatékony utat kínálhat a gyártóknak a szén-dioxid-mentes hajtásláncok felé.” - folytatta az alelnök.
A köztudottan egyre rigorózusabb szabályok előírják a járműgyártóknak, hogy csökkentsék az NOx-kibocsátást, a teljesítmény egyidejű növelése mellett. Ehhez fejlett hőkezelési technikákra lesz szükség, a kipufogógáz-utókezelő rendszernek gyorsan üzemi hőmérsékletre hevülnie, hogy mihamarabb kezdődhessen meg a kipufogógázok tisztítása. Mindezt nehezíti, hogy ezeknek a követelmények már egészen kis motorterhelésnél is meg kell felelni. Ezt segítheti ez az újabb, koprodukcióban készülő részegység.