Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. december | Olvasson bele!

Hitachi kerékagymotor

hirdetés

A tokiói központú Hitachi kerékagy motort fejleszt, amely egyetlen egységben egyesíti a motort, az invertert és a mechanikus féket. Az új egységes hajtásrendszerrel kombinált integrált hűtőrendszer lehetővé teszi a kerékbe történő beépítést anélkül, hogy jelentősen módosítani kellene a felfüggesztés és más alkatrészek meglévő konfigurációját.

A kerékagymotor a hajtóerőt közvetlenül a kerekekre továbbítja, könnyű kialakítása és világszínvonalú 2,5 kW/kg teljesítménysűrűsége pedig jelentősen korlátozza a kerékbe épített egységekkel járó tömegnövekedést. A vállalat elgondolása szerint a kerékbe épített motor további konstrukciós szabadságot ad az elektromos hajtásláncok alkalmazásának, miközben kiküszöböli a nyomatékváltás és a kihajtórendszer veszteségeit is. Az egységet úgy tervezték, hogy beleférjen egy 19 hüvelykes kerékbe, és 60 kW teljesítményt adjon, valamivel több mint 400 V-on.

A motor Halbach mágnessort alkalmaz, amelyben az egyes mágnesek N pólusának orientációja 90°-kal el van forgatva, hogy nagy sűrűségű mágneses fluxust hozzon létre a motor minden egyes mágneses pólusán. Ennek célja, hogy növelje az egyes mágneses pólusok hajtóerejét, miközben kiküszöböli a nagyszámú pólus használatának hátrányait. A Hitachi bízva a sugárhegesztés technológiájában nagy sűrűségű lapos tekercseket alkalmaz, hogy tovább növelve a teljesítménysűrűséget. A rendszer közvetlen hűtésű, mind a teljesítményelektronika, mind a motortekercsek hűtése dielektromos (nagy szigetelőképességű) olaj keringetésével történik. A hűtés közvetlenül hűti a teljesítmény-félvezetőket, és a motor tekercseit. Mindezek a megoldások összességükben jelentősen csökkentik a hűtőcsövek által elfoglalt helyet, és lehetővé teszik a kerékbe történő beépítést anélkül, hogy jelentősen módosítani kellene a felfüggesztés és egyéb alkatrészek meglévő konfigurációját.

hirdetés

Adatai:

Teljesítménysűrűsége 2,5 kW/kg
Kerék mérete 19 hüvelyk.
Maximális teljesítmény 60 kW
Maximális nyomaték 960 Nm
Tápfeszültség 420 V
Maximális elektromos áram 280 

A Hitachi új fejlesztése az alábbi linken tekinthető meg:


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés