Wireless akkumulátortöltés pilot projekt

Nagy-Britanniában a brit Sprint Power társaság főszereplésével hibrid gépjárművek vezeték nélküli töltésével kapcsolatos pilot projektet kezdenek augusztusban. A rendszer 30 kW teljesítményű, és az ismert CHAdeMO gyorstöltési szabványt alkalmazza, azonban vezetékes töltés helyett nagyteljesítményű induktív energiaátvitel történik. Az energia útja a földön lévő töltőtekercs és a jármű aljára szerelt fogadótekercs útján vezet a töltőrendszerbe, a töltést a rendszer a megfelelő pozícionálást követően teljesen automatikusan kezdi meg.

A vezetőknek nem is kell gondolniuk az elektromos autók feltöltésére, mivel a járművek mindig feltöltöttek és használatra készek. A rendszer „pozícionáló” képességgel rendelkezik (kis teljesítményű gerjesztési technológiát használva), amely elősegíti a jármű helyes elhelyezését a talajon lévő töltőegység felett, valamint biztosítja az idegen tárgyak észlelését és a jármű alatt gyakran szaladgáló városi kisállatok védelmét. A projekt megnyithatja az utat minden CHAdeMO bemenettel rendelkező elektromos jármű számára, hogy kompatibilis legyen az új induktív töltőrendszerrel, lehetővé téve a kereskedelmi alkalmazásokban, például ipari járművekben, kisteherautókban és kisteherautókban, végül taxikban és buszokban való használatot. A rendszer 100 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, több mint fél óra vezeték nélküli töltéssel. Ennek a WPT interfésznek a fejlesztése várhatóan megoldást nyújthat a kis teljesítményű (3,6 kW és 7,2 kW) induktív töltéshez a következő években. Ez a teljesítményszint elegendő egy tipikus elektromos jármű, például a Nissan LEAF újratöltéséhez éjszaka vagy munkaidőben használaton kívül.

Richie Frost, a Sprint Power alapítója és vezérigazgatója elmondta: „Miközben folyamatosan haladunk az Egyesült Királyság 2030-ra beharangozott tilalma felé, egyre több flotta fog átállni tisztán elektromos járművekre. Örömünkre szolgál, hogy részesei lehetünk ennek az úttörő kísérletnek, amelynek célja az átmenet megkönnyítése a vezeték nélküli töltés kifejlesztésével. Meggyőződésem, hogy ezek a megoldások kulcsfontosságúak a fenntartható elektromobilitás felé történő elmozdulásban.”