Ismerkedés a 48V-os hibridrendszerrel

A mobilitási igényeink kiszolgálására létrehozott gépjárműveink erőteljes elmozdulása az elektrifikáció irányába véglegesnek látszik. Azonban az átállás egy hosszabb távú folyamat. A belső égésű motoros technológia egy ideig még biztosan velünk fog maradni. A kérdés csak az, hogy a „hagyományos” technológia milyen mértékben kerül az elektromos berendezések függőségébe. Korábban, az Autótechnika 2020. októberi kiadásában már szó esett a 48 V-os hibridrendszerről a „BMW soros 6 hengerű dízel, 2. generáció” című írásban. Jelen cikkben ezen és az ehhez hasonló, mild-hybrid rendszereket szeretném közelebbről bemutatni és átfogó képet adni a szegmensről.

Érthető módon, a gépjárműgyártók a már korábban gyártásban lévő vagy a magas költségek árán éppen kifejlesztett motorokat a lehető legtovább szeretnék a piacon tartani, így érve el a költségeik megtérülését, esetleg profit termelését. Mindeközben a szigorú környezetvédelmi normákat is teljesíteni kell(ene), amely cél elérése az általam hagyományosnak nevezett, belső égésű motoros technológiát önmagában használva nagyon keveseknek sikerül. A gyártók számára egy lehetséges megoldás a meglévő modellek tovább piacon tartására a modellek különféle hibridizációja.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.