Ismerkedés a 48V-os hibridrendszerrel

A mobilitási igényeink kiszolgálására létrehozott gépjárműveink erőteljes elmozdulása az elektrifikáció irányába véglegesnek látszik. Azonban az átállás egy hosszabb távú folyamat. A belső égésű motoros technológia egy ideig még biztosan velünk fog maradni. A kérdés csak az, hogy a „hagyományos” technológia milyen mértékben kerül az elektromos berendezések függőségébe. Korábban, az Autótechnika 2020. októberi kiadásában már szó esett a 48 V-os hibridrendszerről a „BMW soros 6 hengerű dízel, 2. generáció” című írásban. Jelen cikkben ezen és az ehhez hasonló, mild-hybrid rendszereket szeretném közelebbről bemutatni és átfogó képet adni a szegmensről.
Érthető módon, a gépjárműgyártók a már korábban gyártásban lévő vagy a magas költségek árán éppen kifejlesztett motorokat a lehető legtovább szeretnék a piacon tartani, így érve el a költségeik megtérülését, esetleg profit termelését. Mindeközben a szigorú környezetvédelmi normákat is teljesíteni kell(ene), amely cél elérése az általam hagyományosnak nevezett, belső égésű motoros technológiát önmagában használva nagyon keveseknek sikerül. A gyártók számára egy lehetséges megoldás a meglévő modellek tovább piacon tartására a modellek különféle hibridizációja.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Az Európai Parlament rábólintott
Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, ra...
AOE-infó - 2022.04-05.
2022. április 23-án tartotta meg egyesületünk az idei első, konferenciával egybekötött közgyűlését.
Szakmai előadások a Lukács-iskolában
Napjainkban a járműipar fejlődése hatalmas léptekkel halad.