Időtálló Honda-szabadalom a DCT váltó

A motorkerékpárok dupla kuplungos automata váltója (DCT) egy kiemelkedően intelligens rendszer, amelyben két hidraulikus vezérlésű tengelykapcsoló gondoskodik arról, hogy a következő fokozat mindig készen álljon, akár felfelé, akár lefelé szeretne váltani a motoros. Az eredmény, hogy a manuális váltók előnyei – a közvetlen irányítás élménye és a hatékonyság – mellett az automatáknál megszokott, sima és élvezetes utazás együttesen jelentkezik. A DCT-t 2010-ben, a VFR1200F motorjához társítva ismerhette meg a „bukósisakos társadalom”, és így, 10 év elteltével bátran állíthatjuk, hogy világszerte közkedveltté vált. Bemutatkozása óta 140 ezer DCT-vel felszerelt motorkerékpárt adott el a Honda Európában, tavaly például az NC750X-vásárlók 52 százaléka döntött a Honda ultramodern erőátviteli rendszere mellett. Az elmúlt években tíz Honda-modellben jelent meg ez a könnyű használatot biztosító megoldás!

A versenyzőket nemcsak a tengelykapcsoló állandó működtetése zavarja, hanem az esetleges elmulasztott váltásokkal vagy a motor leállásával kapcsolatos aggodalmak is induláskor vagy megálláskor. Gyakorlatilag a DCT alkalmazásával ezt kiküszöbölték, egyben hihetetlen biztonságérzetet és magabiztosságot is adva. A Honda DCT másik jellemzője, amely meglepetést okoz a motorosoknak, az az, hogy mennyire enyhül a fizikai és szellemi fáradtság érzése, írja a https://global.honda. Aki fokozottan érdeklődik e technika iránt, annak javasolt, hogy legalább egy mélyebb interjút olvasson el Dai Araival, a dupla kuplungos erőátvitel „atyjával” (pl. www.motorrevu.hu). Azért is tekinthetjük a munkásságát áttörésnek e területen, mivel „ez volt az első alkalom, hogy a sebességváltóért felelős mérnökök bekapcsolódtak az elektronikus vezérlés megalkotásába”.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.