Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. július | Olvasson bele!

Tör előre a hidrogén

hirdetés

A Peugeot francia autógyártó megkezdte e-Expert Hydrogen LCV gyártását, ami újabb lépést jelent a gyártó azon törekvésében, hogy 2025-ig a teljes palettáján villamosított járműveket kínáljon. Az Efficient Modular Platform 2 (EMP2) alapján az új e-Expert Hydrogen ötvözi a hidrogén üzemanyagcellát - amely a jármű elején található a motortérben - és egy állandó mágneses e-motort, amelynek maximális teljesítménye 100 kW, nyomatéka 260 Nm.

A könnyű használat szem előtt tartásával fejlesztett e-Expert Hydrogen nulla károsanyag-kibocsátású, egy feltöltéssel 394 km-t tud megtenni. Három perc alatt feltölthető hidrogénnel, és egy 10,5 kWh teljesítményű akkumulátorral van ellátva, amely segíti az e-motor áramellátását.

A fedélzeti háromfázisú 11 kW-os töltő kevesebb, mint egy óra alatt teljes töltést tesz lehetővé egy 11 kW-os fali csatlakozóból (32 A), három óra alatt egy megerősített aljzatból (16 A), illetve hat órán belül egy szabványos aljzatból (8 A).

hirdetés

„A hidrogénjárművek egy másik, nulla kibocsátású megoldást kínálnak az ipar számára” - jegyezte meg Julie David, a Peugeot UK ügyvezető igazgatója. „Az e-Expert Hydrogen a Peugeot első üzemanyagcellás járműve, amely mutatja elkötelezettségünket, az iránt, hogy vevőinknek az igényeiknek megfelelő hajtásláncot kínáljuk fel.”

Az első ügyfelek várhatóan 2021 végén vehetik át e-Expert Hydrogen modelljeiket Franciaországban és Németországban.

 

(Küllei)

forrás: enginetechnologyinternational.com


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés