Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. augusztus | Olvasson bele!

A Land Rover hidrogénje

hirdetés

A Jaguar Land Rover a vállalat legújabb Land Rover Defender-jén alapuló hidrogén-üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV) prototípusát fejleszti, amelynek tesztelését az idén kezdik. A cél, hogy 2036-ig nulla kipufogógáz-kibocsátást érjen el. A Defender FCEV koncepciója a vállalat nemrégiben bejelentett „Reimagine” (újragondolt) stratégiájának része.

A közutakon futó FCEV járművek száma 2018 óta csaknem megduplázódott, és a hidrogén-üzemanyagtöltő állomások száma is több, mint 20%-kal nőtt. Elemzők azt jósolják, hogy 2030-ra a hidrogénüzemű FCEV járművek 10 millió járművet tehetnek ki az utakon, és 10 000 üzemanyagtöltő állomás válik elérhetővé világszerte.

hirdetés

A gyártó projektje - Projekt Zeus megnevezéssel – nem kisebb partnereket hozott össze, mint a Delta Motorsport, az AVL, a Marelli Automotive Systems és az Egyesült Királyság akkumulátoros iparközpontja (UKBIC). A gyártó várakozásai szerint ezáltal sikeresen megvalósulhat a hajtáslánc optimalizáció, így növelve a jármű teljesítményét és képességeit. Mindezt teszik a megszokott vásárlói preferenciák tükrében, melyek elvárják a hatótávolság növelését, a ritkább üzemanyag-feltöltés igényt, természetesen mindezt a vontató és a terepjáró képességekhez szükséges erő megmaradásával. A tervek szerint 2021 második félévében már a terepen és közúton végzett tesztek következnek.

„Tudjuk, hogy a hidrogénnek szerepe van a jövőbeni hajtáslánc-keverékben az egész közlekedési ágazatban, és az akkumulátoros elektromos járművek mellett ez a megoldás egy újabb nulla kipufogógáz-kibocsátási megoldást kínál, mely hozzájárul a Jaguar Land Rover világszínvonalú termékcsaládja speciális képességeinek fenntartásához.” - kommentálta Ralph Clague, a hidrogén- és üzemanyagcellák fejlesztésének vezetője. "A Zeus projektben részt vevő partnereinkkel együtt végzett munka segít abban, hogy 2039-re nettó széndioxid-kibocsátású üzemmé váljunk, aki felkészült a kipufogógáz-kibocsátás nélküli járművek következő generációjának gyártására."

A rendszer működése az alábbi videón is megtekinthető:


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés