DDSF henger-lekapcsolási technológia nagyhaszongépjárműveknél

A benzinmotorokban lévő hengerlekapcsolási módokhoz hasonlóan, a dDSF egyedi henger deaktiválási vezérlés-stratégiát alkalmaz az ideális tüzelőanyag-felhasználás és károsanyag-kibocsátás elérése érdekében a nyomatékigény kielégítésére. A projekt 2019 elején indult azzal a céllal, hogy optimalizálják dízelmotorok hengereinek deaktiválási stratégiáit, amely a károsanyag-kibocsátás csökkenését eredményezheti. A projekt által elért eredmények várhatóan hozzájárulnak a jövőben kiadott szigorúbb NOx -szabályozások kezeléséhez. A Cummins Inc. and Tula Technology, Inc. által fejlesztett hengerlekapcsolás segítségével kis terhelésen akár 66%-kal is csökkenhet a motor nyers NOx-kibocsátása. A munkálatokat egy Cummins X15 Efficiency Series hathengeres dízelmotoron végezték, amely már alapvetően is jó tüzelőanyag-fogyasztást kínál. A közös fejlesztőcsoport módosította a motorvezérlést, annak érdekében, hogy integrálja és kihasználja a Tula Dynamic Skip Fire (DSF) vezérlő algoritmusait (égés vagy deaktiválás parancsára).

A partnerek elkészítették a „Diesel Dynamic Skip Fire (dDSF): Egyidejű CO2 és NOx -kibocsátás csökkentése” című tanulmányt a Bécsi-motorszimpózium számára.

A csapat teszt-adatokat gyűjtött a motor üzemállapotának széles skálájáról, amelyet a tranziens működés értékelésére alkalmaztak a szimuláció során. A mérnökök értékelték a CO2 és a NOx kipufogógázok kibocsátásának változását a nagy terhelésű FTP cikluson és a kisterhelésű ciklusnál (LLC #7), amelyet a kaliforniai levegő minőségével foglalkozó állami szervezet (CARB) javasolt a közelgő szabályalkotáshoz.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.