Villamos motorok alkalmazása

A korábbi részekben áttekintettük a villamos motorok főbb típusait, elsősorban azon szempontból, hogyan használták/használják fel ezeket a korszerű járművekben meghajtó motorként. A motorok tárgyalása mellett szót ejtettünk a teljes villamos hajtásról is, hiszen többféle motor „önmagában”, kiegészítő elektronikus vezérlés nélkül működésképtelen. Jelen részben megpróbáljuk ezeket a motorokat/hajtásokat az „autós környezetben” elhelyezni, megvizsgáljuk ezen megoldások jellegzetességeit. (Tekintve, hogy a motorok tárgyalásánál az egyenáramú motorokat csak megemlítettük, így a további tárgyalásban sem kerülnek említésre).
SZINKRONMOTOROS HAJTÁSOK
A szinkronmotor régóta ismert motortípus, járműhajtásként viszont csak azóta alkalmazzák, mióta a megfelelő minőségű állandómágnesek elérhető árúvá váltak. (A gerjesztett forgórészű szinkronmotorokat járműhajtásokban nem használják). A megfelelő dinamika eléréséhez igényesebb esetben a forgórészfluxusra épülő áramvektor-szabályozást alkalmazzák (ld. „Szinkronmotorok IV”), a szinuszmezős eloszlást biztosító forgórészek esetén gyakorlatilag csak ez jöhet szóba.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.
A jövő üzemi hőmérséklet kezelési megoldása a Vernettől
A járművek hűtési folyamata egyre kifinomultabb lesz, ahogy a különböző új rendszerek megjelenése a járművekben, megfelelő hűtési technikákat igényelnek.