Volvo elektromos teherautók bevezetése az USA-ban

Amint az első elektromos nehéz tehergépjárművek elindulnak a dél-kaliforniai autópályákon, Peter Voorhoeve, a Volvo Trucks North America elnöke elegendő piaci potenciált lát ahhoz, hogy az év végére megkezdjék a járművek gyártását egy virginiai vállalat gyárában.


Fotó: Josh Fisher/Fleet Owner

A Volvo észak-amerikai vállalata, a Volvo Trucks North America (VTNA) a VNR sorozat egyik modelljét villamosította, a teherautó egyelőre a VNR Electric nevet kapta. A Volvo-nak ma csak néhány akkumulátoros energiatárolású VNR nehéz teherautója van, amelyet az ügyfelek üzemeltetnek olyan útvonalakon, amelyek az óriási Los Angeles-i kikötői komplexumot összekötik a szárazföldi elosztó központokkal. A Volvo azonban még az idén, 2020-ban 70 darabos elektromos teherautó-flottát állít elő. A kaliforniai környezetvédelmi ügynökségek a program nagy részét pénzügyi ösztönzőkkel és egyéb finanszírozással támogatják.

Voorhoeve arról beszélt, mit tanul a Volvo a tehergépjárművek kezdeti tesztelésekor az Alternatív Tiszta Szállítás, vagy az ACT virtuális oktatási sorozat ülésén. A Volvo koncepcióját az alábbiakban foglalta össze.

Az elektromobilitás jelenleg zajlik, ahogyan azt számos kulcsfontosságú mutató szemlélteti. Van társadalmi és környezeti nyomás, és növekszik az ügyfelek igényei is. Az elektromobilitás felgyorsítására irányuló politikák és ösztönzők kiemelt szerepet játszanak. Az akkumulátor technológia gyorsan halad előre, és az ipari beruházások felgyorsultak. Az elektromos járművek a jövőnk része.

A globális elektromobilitás fejlesztésünket a technológia gyors, minőségi bevezetését alapozza meg. Ahelyett, hogy Európából hoznánk egy meglévő elektromos teherautó-modellt, az elektromos hajtóművet áthelyeztük észak-amerikai modellünkbe, amelyet itt az Egyesült Államokban fejlesztettek ki az észak-amerikai vásárlók egyedi igényeinek kielégítésére. És optimalizáltuk a technológiát, hogy az amerikai gépkocsivezetői igényeket kielégítsük. Mindezeket a teherautókat az Egyesült Államokban gyártjuk.

Biztosítanunk kell, hogy az elektromos mobilitás pénzügyi szempontból életképes és fenntartható lehetőség legyen. Ez azt jelenti, hogy ösztönzik az elektromos járművek vásárlását és támogatják a robusztus töltési infrastruktúra fejlesztését.

Fontos információkat szereztünk arról, hogy hogyan lehet felkészülni a sorozatgyártásra a Volvo teherautó-üzemünkben. Megmutattuk a VNR elektromos képességeit vevőinknek és ellenőriztük az energiagazdálkodás algoritmusait. Betekintést nyertünk az elektromos járművek logisztikájába, és megtanultuk, hogyan finomíthatjuk a támogató eszközöket.

Együtt dolgozunk a Volvo pénzügyi szolgáltatóival az új üzleti modellek tesztelésében. Ez a munka teljes körű szolgáltatási bérleti megoldásokat foglal magában a műveletek egyszerűbbé tétele érdekében. Tapasztalatokat szereztünk a flották menedzselésében. Például betekintést nyertünk a nehéz tehergépjárművek infrastruktúrájának fejlesztésével és telepítésével kapcsolatos részletekbe, ideértve a hatósági előírásokat és folyamatokat, amelyek meghosszabíthatják a bevezetési időt.

Megtanultuk, hogy a flották számára nagyon fontos, hogy az elektromos teherautók beszerzésének korai szakaszában bevonják a hatóságokat, a hivatalok tisztviselőit. Azt is megtanultuk, hogy állami támogatást használva messze előre kell gondolkodni. A vállalaton belül egy külön elektromobilitási kapcsolattartó pont nemcsak nagyon hasznos, hanem valóban kulcsfontosságú a folyamathoz.

A zéró kibocsátású járművek iránti igény óriási. De elengedhetetlen a lobbizás annak érdekében, hogy elegendő erőforrás és támogató politika legyen a háttérben.

A nulla kibocsátású járművekre való áttérés paradigmaváltás lesz, amely nagyobb kölcsönös függőséget igényel a flották, közművek, teherautók és politikai döntéshozók között. Az elektromos járművek körének növekedéséhez az ösztönzőrendszer kialakítása az egyik kritikus tényező.

(A „távoli amerikai elektromobilizáció” témájú cikk azért került honlapunkra, mert egyrészről a „távoli Amerika” nagyon közel van, ami ott történik az globalizált világunkban útmutatóként szolgál akár nálunk is, hiszen ezek az alternatív mobilitási technikai és rendszerbeállítási folyamatok gyorsulnak, kezdeményei már nálunk is jelen vannak.)