Kuplungtárcsa centrifugális ingacsillapító

A bevált technológia kompakt integrálása

CO2 -értékek, zajkibocsátás, megbízhatóság és hatékonyság – tovább növekednek a modern hajtásokkal szembeni követelmények. A fenti célok teljesítése érdekében a motorokat mindig alacsony fordulatszámon kell működtetni. Ma már az 1.000-es fordulatszámon és a legmagasabb sebességi fokozatban történő egyenletes közlekedésnek a kényelem romlása nélkül lehetségesnek kell lennie. Ebben a fordulatszám-tartományban azonban a rezonancia miatt jelentős mértékű morgó és zúgó zajok keletkeznek. Ezért hatásos forgási rezgéscsillapítási rendszerre van szükség. A centrifugális ingacsillapítóval szerelt LuK kéttömegű lendkereket (DMF) speciálisan az ilyen kihívásokra fejlesztették ki. A 250 Nm feletti nyomatékú motorral ellátott járműveknél jelenleg ez a leghatékonyabb módja a fordulatszámtól függő zajok elkerülésének.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.