Mercedes 7G-Tronic vezérlőtömb-módosítások

A Mercedes 7G-TRONIC a Mercedes saját fejlesztésű és gyártású automatikus nyomatékváltója, melyet a 2000-es évek közepétől alkalmaznak, először az „S” és „E”-osztályban jelent meg. Sajátossága az 5-fokozatú elődhöz képest, hogy az elektronikus csatlakozó O-gyűrűinek cseréjéhez a vezérlőtömböt le kell szerelni. Ha már lenn van a vezérlőtömb, akkor viszont fel kell készülni más alkatrészek cseréjére is! A felkészültséggel elkerülhető, hogy az autó beragadjon az emelőre.

A KIPUFOGÓ ÉS AZ AUTOMATA VÁLTÓ KAPCSOLATA

Az eset érdekesen indult, mivel a járművezető hosszú utakon észlelt olajszivárgást egy Mercedes-Benz 7G-TRONIC automata váltójából, majd az első megvizsgálásnál úgy tűnt, hogy a jobb oldali olajcső becsatlakozása lehet hibás. Két O-gyűrű található a csatlakozón, melyek már kemények, deformáltak voltak, ezek cseréje után nem jelentkezett a nagy mértékű olajszivárgás. 1–2 hónap elteltével, szintén hosszú út után egy alsó átvizsgálásnál frissen csepegett ATF-olajat találtunk, szintén a jobb oldalon. Feltűnt, hogy az oxidációs katalizátor házának hegesztésénél kifúj a kipufogó, a kipufogógáz pedig a váltó jobb oldalát éri, és most nem látszik az olajcsatlakozónál szivárgás, ellenben az elektronikus csatlakozó felől kisebb szivárgás volt észlelhető. A kipufogórendszer javítása után álltunk csak neki a vezérlőtömb leszerelésének.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.